Rozdział 2 - Przyjmowanie wniosków o wpisanie do spisu wyborców - Sporządzanie spisów wyborców dla wyborów do rad narodowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1988.10.83

Akt utracił moc
Wersja od: 19 kwietnia 1988 r.

Rozdział  2

Przyjmowanie wniosków o wpisanie do spisu wyborców

§  9.
1.
Wyborcę zameldowanego na pobyt czasowy w związku z pracą lub nauką wpisuje się do spisu wyborców w miejscu zameldowania na pobyt czasowy po zgłoszeniu wniosku o wpisanie do spisu. Wniosek powinien być złożony w formie ustnej lub pisemnej w terenowym organie administracji państwowej stopnia podstawowego właściwym ze względu na miejsce pobytu czasowego wyborcy, nie później niż na 7 dni przed dniem wyborów.
2.
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, odnotowuje się w odrębnym rejestrze. W rejestrze tym zamieszcza się następujące dane: nazwisko, imię (imiona), imię ojca, datę urodzenia, adres miejsca pobytu stałego i czasowego oraz datę zgłoszenia wniosku.
3.
O umieszczenie w spisie wyborców osoby zameldowanej na pobyt czasowy zawiadamia się niezwłocznie terenowy organ administracji państwowej stopnia podstawowego właściwy ze względu na miejsce pobytu stałego tej osoby; wzór zawiadomienia określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.