Rozdział 3 - Aktualizowanie spisów wyborców - Spisy wyborców.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1989.21.113

Akt utracił moc
Wersja od: 17 kwietnia 1989 r.

Rozdział  3

Aktualizowanie spisów wyborców

§  11.
Organ, który sporządził spis wyborców, dokonuje jego aktualizacji do dnia poprzedzającego dzień wyborów poprzez dopisanie na dodatkowym formularzu spisu wyborców, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia, lub w formie skreślenia ze spisu wyborców.
§  12.
1.
Na dodatkowym formularzu spisu wyborców umieszcza się osoby, które:
1)
zameldowały się po sporządzeniu spisów wyborców na pobyt stały lub na pobyt czasowy obejmujący dzień wyborów,
2)
zgłosiły wniosek o wpisanie do spisu wyborców w trybie określonym w § 3 ust. 2 pkt 3,
3)
uzyskały decyzję terenowego organu administracji państwowej lub postanowienie sądu o umieszczeniu w spisie wyborców w wyniku reklamacji dotyczącej pominięcia w spisie.
2.
Do dodatkowych formularzy spisów wyborców, o których mowa w § 11, przepisy § 6 i 8 stosuje się odpowiednio.
§  13.
1.
Ze spisów wyborców skreśla się osoby:
1)
które zmarły lub wymeldowały się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
2)
o których mowa w art. 2 ust. 2 Ordynacji wyborczej do Sejmu Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej X kadencji, na lata 1989-1993, po otrzymaniu urzędowej informacji o tych osobach,
3)
w odniesieniu do których otrzymano urzędowe zawiadomienia o umieszczeniu w spisie wyborców w innym obwodzie głosowania,
4)
którym wydano zaświadczenie o prawie do głosowania,
5)
którym wydano decyzję lub postanowienie o skreśleniu ze spisu wyborców w wyniku reklamacji.
2.
Przy skreślaniu wyborcy ze spisu zamieszcza się w rubryce "Uwagi" adnotację określającą przyczynę skreślenia. Stosownie do okoliczności wpisuje się: "zgon", "wymeldowanie", "art. 2 ust. 2 Ordynacji wyborczej", "zawiadomienie", "zaświadczenie", "reklamacja".
3.
Skreśleń i adnotacji, o których mowa w ust. 1 i 2, dokonuje się na obydwu egzemplarzach spisów.