Art. 5. - Spis ludności i mieszkań w 1995 r.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1995.2.5

Akt utracił moc
Wersja od: 11 stycznia 1995 r.
Art.  5.
1.
W ramach spisu będą zebrane następujące informacje o osobach stale zamieszkałych i czasowo przebywających w spisywanych mieszkaniach i pomieszczeniach nie będących mieszkaniami:
1)
nazwisko i imię, charakter przebywania w mieszkaniu lub pomieszczeniu nie będącym mieszkaniem, pokrewieństwo z głową gospodarstwa domowego,
2)
płeć, data urodzenia, stan cywilny, miesiąc i rok zawarcia małżeństwa, liczba dzieci żywo urodzonych,
3)
ograniczenie zdolności do wykonywania podstawowych czynności życiowych, spowodowane kalectwem lub przewlekłą chorobą,
4)
wykształcenie lub uczęszczanie do szkoły,
5)
wykonywanie pracy w ostatnim tygodniu poprzedzającym spis i w ciągu ostatnich 12 miesięcy; opis pracy pierwszej i drugiej: nazwa zakładu pracy i główny lub przeważający przedmiot prowadzonej działalności, miejsce położenia i forma własności zakładu pracy, status zatrudnienia i zajmowane stanowisko bądź rodzaj wykonywanych czynności,
6)
wykonywanie pracy w gospodarstwie rolnym (na działce rolnej) w ciągu ostatniego roku (liczba miesięcy) oraz powierzchnia użytkowanego (ogólna i użytków rolnych) gospodarstwa rolnego lub działki rolnej,
7)
rodzaj niezarobkowego źródła utrzymania,
8)
główne źródło utrzymania (praca, niezarobkowe źródło utrzymania, pozostawanie na utrzymaniu),
9)
poszukiwanie pracy, formy starania się o pracę, gotowość do jej podjęcia, od którego roku nie pracuje.
2.
W ramach spisu będą zebrane następujące informacje o mieszkaniach i budynkach, w których te mieszkania występują, oraz o zamieszkanych pomieszczeniach nie będących mieszkaniami:
1)
rodzaj zamieszkanej jednostki (mieszkanie, pomieszczenie prowizoryczne lub obiekt ruchomy, obiekt zbiorowego zamieszkania),
2)
forma własności mieszkania,
3)
liczba izb (pokoi i kuchni) w mieszkaniu, powierzchnia użytkowa mieszkania, w tym liczba izb i powierzchnia wykorzystywana wyłącznie do prowadzenia działalności gospodarczej,
4)
wyposażenie mieszkania w urządzenia techniczne,
5)
czyją własnością jest budynek; jego rodzaj i rok wybudowania, rodzaj materiału ścian zewnętrznych, wyposażenie budynku w instalację wodociągową i kanalizacyjną i jej rodzaj (sieciowa, lokalna), fakt przeprowadzenia remontu kapitalnego budynku, liczba mieszkań w budynku.
3.
W ramach spisu będą zebrane następujące informacje o gospodarstwach domowych:
1)
główne i dodatkowe źródło utrzymania,
2)
charakter zajmowania mieszkania (właściciel, członek spółdzielni mieszkaniowej, główny najemca, podnajemca, w innym charakterze),
3)
wysokość miesięcznych opłat za mieszkanie (czynszu, opłat za c.o. i ciepłą wodę i innych składników),
4)
otrzymywanie dodatku mieszkaniowego i jego wysokość,
5)
obciążenie spłatą kredytu mieszkaniowego zaciągniętego w instytucji finansowej,
6)
w przypadku zamieszkiwania dwóch i więcej gospodarstw domowych w jednym mieszkaniu - udział drugiego i dalszego gospodarstwa w miesięcznych opłatach za mieszkanie.
4.
Prezes Głównego Urzędu Statystycznego określi, w drodze zarządzenia, wzór formularza spisowego, zawierającego pytania w zakresie ustalonym w ust. 1-3. Zarządzenie podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski".