Służba informacji lotniczej.
Dz.U.2021.878 t.j.
Akt obowiązującyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU 1
z dnia 25 września 2015 r.
w sprawie służby informacji lotniczej
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
SPOSÓB PUBLIKACJI DANYCH I INFORMACJI LOTNICZYCH W ZINTEGROWANYM PAKIECIE INFORMACJI LOTNICZYCH
SPOSÓB PUBLIKACJI DANYCH I INFORMACJI LOTNICZYCH W ZINTEGROWANYM PAKIECIE INFORMACJI LOTNICZYCH
VFR GEN - Część I - Informacje ogólne
VFR GEN 0.1 Spis treści
VFR GEN 1.1 Wstęp
VFR GEN 1.2 Wykaz zmian do AIP VFR
VFR GEN 1.3 Wykaz Suplementów do AIP VFR
VFR GEN 1.4 Wykaz kontrolny stron AIP VFR
VFR GEN 1.5 Lista poprawek ręcznych do AIP VFR
VFR GEN 1.6 Wykaz dostępnych map lotniczych
VFR GEN 2.1 Skróty występujące w AIP VFR
VFR GEN 2.2 Znaki umowne dla map lotniczych w AIP VFR
VFR GEN 3.1 Tablice przeliczeniowe
VFR GEN 3.2 Tabele wschodu i zachodu słońca
VFR GEN 3.3 Sygnały wzrokowe
VFR GEN 4.1 Służba Informacji Powietrznej (FIS)
VFR ENR Część II - T rasa
VFR ENR 0.1 Spis treści
VFR ENR 1.1 Polska przestrzeń powietrzna (FIR WARSZAWA)
VFR ENR 1.2 Przepisy wykonywania lotów z widocznością (VFR)
VFR ENR 1.3 Warunki meteorologiczne dla lotów z widocznością (VFR)
VFR ENR 1.4 Procedury nastawiania wysokościomierza
VFR ENR 1.5 Planowanie lotów
VFR ENR 2.1 Strefy ruchu lotniskowego (ATZ)
VFR ENR 2.2 Wzmożone loty bezzałogowych statków powietrznych (UAV) o charakterze długotrwałym
VFR ENR 2.3 Elastyczne użytkowanie przestrzeni
VFR ENR 2.4 Strefa identyfikacji obrony powietrznej - ADIZ
VFR ENR 2.5 Strefy obowiązkowej łączności (RMZ)
VFR AD Część III - Lotniska i lądowiska
VFR AD 0.1 Spis treści
VFR AD 1 Wykaz lotnisk i lądowisk publikowanych w AIP VFR VFR AD 1.1 Grupowanie lotnisk VFR AD 4 Lotniska i lądowiska;
MIL GEN Część I - Informacje ogólne
MIL GEN 0.1 Wstęp
MIL GEN 0.2 Wykaz zmian do MIL AIP
MIL GEN 0.3 Wykaz Suplementów do MIL AIP
MIL GEN 0.4 Wykaz kontrolny stron MIL AIP
MIL GEN 0.5 Lista poprawek ręcznych do MIL AIP
MIL GEN 0.6 Spis treści części 1
MIL GEN 1 Krajowe przepisy i wymagania
MIL GEN 2 Tabele i kody
MIL GEN 3 Służby
MIL ENR Część II - Trasa
MIL ENR 1 Przepisy i procedury ogólne
MIL ENR 2 Przestrzeń powietrzna służb ruchu lotniczego
MIL ENR 3 Trasy ATS
MIL ENR 4 Pomoce i systemy radionawigacyjne
MIL ENR 5 Ostrzeżenia nawigacyjne
MIL ENR 6 Mapy trasowe
MIL AD Część III - Lotniska
MIL AD 1 Lotniska - Wstęp
MIL AD 4 Lotniska.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
WYMAGANIA DOTYCZĄCE JAKOŚCI DANYCH LOTNICZYCH
WYMAGANIA DOTYCZĄCE JAKOŚCI DANYCH LOTNICZYCH
LP. | DANE LOTNICZE | ROZDZIELCZOŚĆ PUBLIKACJI | DOKŁADNOŚĆ POMIARU | TYP DANYCH | KLASYFIKACJA SPÓJNOŚCI | |
I. SZEROKOŚĆ I DŁUGOŚĆ GEOGRAFICZNA | ||||||
1 | Punkty graniczne rejonu informacji powietrznej (FIR) | 1 ' | 2 km | Deklarowane | Zwykła | |
2 | Punkty graniczne stref zakazanych (P), ograniczonych (R) i niebezpiecznych (D) (poza granicami CTA/CTR) | 1 ' | 2 km | Deklarowane | Zwykła | |
3 | Punkty graniczne stref zakazanych (P), ograniczonych (R) i niebezpiecznych (D) (wewnątrz CTA/CTR) | 1 " | 100 m | Obliczone | Ważna | |
4 | Punkty graniczne CTA/CTR | 1 " | 100 m | Obliczone | Ważna | |
5 | Trasowe pomoce nawigacyjne, punkty skrzyżowania/ przecięcia się i punkty drogi, punkty oczekiwania i punkty STAR/SID | 1 " | 100 m | Zmierzone/ obliczone | Ważna | |
6 | Punkt odniesienia lotniska | 1 " | 30 m | Zmierzone/ obliczone | Zwykła | |
7 | Punkt odniesienia lotniska dla śmigłowców | 1 " | 30 m | Zmierzone/ obliczone | Zwykła | |
8 | Pomoce nawigacyjne zlokalizowane na lotnisku | 1/10" | 3 m | Zmierzone | Ważna | |
9 | Pomoce nawigacyjne zlokalizowane na lotnisku dla śmigłowców | 1/10 " | 3 m | Zmierzone | Ważna | |
10 | Pozycje (fix)/punkty podejścia końcowego oraz inne ważne pozycje (fix)/punkty związane z procedurą podejścia według wskazań przyrządów | 1/10 " | 3 m | Zmierzone/ obliczone | Ważna | |
11 | Próg drogi startowej | 1/100 " | 1 m | Zmierzone | Krytyczna | |
12 | Koniec drogi startowej | 1/100 " | 1 m | Zmierzone | Krytyczna | |
13 | Miejsce oczekiwania przy drodze startowej | 1/100 " | 0,5 m | Zmierzone | Krytyczna | |
14 | Punkty osi drogi startowej | - | 1 m | Zmierzone | Krytyczna | |
15 | Punkty linii centralnej drogi kołowania/ prowadzenia na stanowisko postojowe | 1/100 " | 0,5 m | Zmierzone | Ważna | |
16 | Punkty linii centralnej naziemnej drogi kołowania i punkty powietrznej drogi kołowania śmigłowców | - | 0,5 m | Zmierzone/ obliczone | Ważna | |
17 | Linia oznaczająca skrzyżowanie naziemnych dróg kołowania śmigłowców | - | 0,5 m | Zmierzone | Ważna | |
18 | Linia oznaczająca skrzyżowanie dróg kołowania | 1/100 " | 0,5 m | Zmierzone | Ważna | |
19 | Linia prowadzenia do wyjścia | 1/100 " | 0,5 m | Zmierzone | Ważna | |
20 | Stanowiska postojowe samolotów/ punkty sprawdzania INS | 1/100 " | 0,5 m | Zmierzone | Zwykła | |
21 | Stanowiska postojowe śmigłowców/ punkty sprawdzania INS | - | 0,5 m | Zmierzone | Zwykła | |
22 | Geometryczny środek TLOF lub progi FATO | 1/100 " | 1 m | Zmierzone | Krytyczna | |
23 | Granice płyty postojowej (wielokąt) | 1/10 " | 1 m | Zmierzone | Zwykła | |
24 | Płaszczyzna odladzania (wielokąt) | 1/10 " | 1 m | Zmierzone | Zwykła | |
25 | Przeszkody w strefie 1 | 1" | 50 m | Zmierzone | Zwykła | |
26 | Przeszkody w strefie 2 | 1/10 " | 5 m | Zmierzone | Ważna | |
27 | Przeszkody w strefie 3 | 1/10 " | 0,5 m | - | Ważna | |
28 | Przeszkody w strefie 4 | - | 2,5 m | - | Ważna | |
29 | Teren w strefie 1 | - | 50 m | - | Zwykła | |
30 | Teren w strefie 2 | - | 5 m | - | Ważna | |
31 | Teren w strefie 3 | - | 0,5 m | - | Ważna | |
32 | Teren w strefie 4 | - | 2,5 m | - | Ważna | |
II. WZNIESIENIE / WYSOKOŚĆ BEZWZGLĘDNA / WYSOKOŚĆ WZGLĘDNA | ||||||
1 | Wzniesienie lotniska | 1 m lub 1 ft | 0,5 m | Zmierzone | Ważna | |
2 | Wzniesienie lotniska dla śmigłowców | 1 m lub 1 ft | 0,5 m | Zmierzone | Ważna | |
3 | Undulacja geoidy WGS-84 w punkcie wzniesienia lotniska | 1 m lub 1 ft | 0,5 m | Zmierzone | Ważna | |
4 | Undulacja geoidy WGS-84 w punkcie wzniesienia lotniska dla śmigłowców | 1 m lub 1 ft | 0,5 m | Zmierzone | Ważna | |
5 | Próg drogi startowej dla podejść nieprecyzyjnych | 1 m lub 1 ft | 0,5 m | Zmierzone | Ważna | |
6 | Próg FATO lotnisk dla śmigłowców z/bez podejścia PinS (punkt w przestrzeni) | 1 m lub 1 ft | 0,5 m | Zmierzone | Ważna | |
7 | Undulacja geoidy WGS-84 na progu drogi startowej dla podejść nieprecyzyjnych | 1 m lub 1 ft | 0,5 m | Zmierzone | Ważna | |
8 | Undulacja geoidy WGS-84 na progu FATO, geometryczny środek TLOF, dla lotnisk dla śmigłowców z/bez podejścia PinS (punkt w przestrzeni) | 1 m lub 1 ft | 0,5 m | Zmierzone | Ważna | |
9 | Próg drogi startowej dla podejść precyzyjnych | 0,1 m lub 0,1 ft | 0,25 m | Zmierzone | Krytyczna | |
10 | Próg FATO dla lotnisk dla śmigłowców użytkowanych zgodnie z Dodatkiem 2 do Załącznika 14 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, sporządzonej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. | 0,1 m lub 0,1 ft | 0,25 m | Zmierzone | Krytyczna | |
11 | Undulacja geoidy WGS-84 na progu drogi startowej dla podejść precyzyjnych | 0,1 m lub 0,1 ft | 0,25 m | Zmierzone | Krytyczna | |
12 | Undulacja geoidy WGS-84 na progu FATO, geometryczny środek TLOF, dla lotnisk dla śmigłowców użytkowanych zgodnie z Dodatkiem 2 do Załącznika 14 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, sporządzonej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. | 0,1 m lub 0,1 ft | 0,25 m | Zmierzone | Krytyczna | |
13 | Punkty osi drogi startowej | - | 0,25 m | Zmierzone | Krytyczna | |
14 | Punkty linii centralnej drogi kołowania/ prowadzenia na stanowisko postojowe | - | 1 m | Zmierzone | Ważna | |
15 | Punkty linii centralnej naziemnej drogi kołowania /powietrznej drogi kołowania śmigłowców | - | 1 m | Zmierzone | Ważna | |
16 | Wysokość względna nad progiem w podejściu precyzyjnym | 0,1 m lub 0,1 ft | 0,5 m | Obliczone | Krytyczna | |
17 | DME/P | 3 m lub 10 ft | 3 m | Zmierzone | Ważna | |
18 | DME | 30 m lub 100 ft | 30 m | Zmierzone | Ważna | |
19 | Minimalne wysokości bezwzględne | 50 m lub 100 ft | 50 m | Obliczone | Zwykła | |
20 | Przeszkody w strefie 1 | 1 m | 30 m | Zmierzone | Zwykła | |
21 | Przeszkody w strefie 2 | 0,1 m | 3 m | Zmierzone | Ważna | |
22 | Przeszkody w strefie 3 | 0,01 m | 0,5 m | - | Ważna | |
23 | Przeszkody w strefie 4 | 0,1 m | 1 m | - | Ważna | |
24 | Teren w strefie 1 | 1 m | 30 m | - | Zwykła | |
25 | Teren w strefie 2 | 0,1 m | 3 m | - | Ważna | |
26 | Teren w strefie 3 | 0,01 m | 0,5 m | - | Ważna | |
27 | Teren w strefie 4 | 0,1 m | 1 m | - | Ważna | |
III. DEKLINACJA I DEKLINACJA MAGNETYCZNA | ||||||
1 | Deklinacja pomocy nawigacyjnej VHF wykorzystywana do technicznego zestrojenia | 1 ° | 1 ° | Zmierzone | Ważna | |
2 | Deklinacja magnetyczna NDB | 1 ° | 1 ° | Zmierzone | Zwykła | |
3 | Deklinacja magnetyczna lotniska | 1 ° | 1 ° | Zmierzone | Ważna | |
4 | Deklinacja magnetyczna lotniska dla śmigłowców | 1 ° | 1 ° | Zmierzone | Ważna | |
5 | Deklinacja magnetyczna anteny nadajnika kierunku ILS | 1 ° | 1 ° | Zmierzone | Ważna | |
6 | Deklinacja magnetyczna anteny azymutu MLS | 1 ° | 1 ° | Zmierzone | Ważna | |
IV. NAMIAR | ||||||
1 | Segment drogi lotniczej | 1 ° | 1/10° | Obliczone | Zwykła | |
2 | Namiar wykorzystywany do tworzenia pozycji (fix) na trasie i w rejonie lotniska | 1/10 ° | 1/10 ° | Obliczone | Zwykła | |
3 | Segmenty trasy dolotowej lub odlotowej w rejonie lotniska | 1 ° | 1/10 ° | Obliczone | Zwykła | |
4 | Namiar wykorzystywany do tworzenia pozycji (fix) w procedurze podejścia według wskazań przyrządów | 1/100 ° | 1/100 ° | Obliczone | Ważna | |
5 | Zgranie wiązki nadajnika kierunku ILS (geograficzny) | 1/100 ° | 1/100 ° | Zmierzone | Ważna | |
6 | Zgranie zera azymutu wiązki kierunku MLS (geograficzny) | 1/100 ° | 1/100 ° | Zmierzone | Ważna | |
7 | Kierunek drogi startowej (geograficzny) | 1/100 ° | 1/100 ° | Zmierzone | Zwykła | |
8 | Kierunek FATO (geograficzny) | 1/100 ° | 1/100 ° | Zmierzone | Zwykła | |
V. DŁUGOŚĆ / ODLEGŁOŚĆ / WYMIAR | ||||||
1 | Długość segmentu drogi lotniczej | 1/10 km lub 1/10 NM | 1/10 km | Obliczone | Zwykła | |
2 | Odległość między pozycjami (fix) na trasie | 1/10 km lub 1/10 NM | 1/10 km | Obliczone | Zwykła | |
3 | Długość segmentów trasy dolotowej lub odlotowej w rejonie lotniska | 1/100 km lub 1/100 NM | 1/100 km | Obliczone | Ważna | |
4 | Odległość między pozycjami (fix) w procedurze podejścia według wskazań przyrządów w rejonie lotniska | 1/100 km lub 1/100 NM | 1/100 km | Obliczone | Ważna | |
5 | Długość drogi startowej | 1 m lub 1 ft | 1 m | Zmierzone | Krytyczna | |
6 | Długość FATO, wymiary TLOF | 1 m lub 1 ft | 1 m | Zmierzone | Krytyczna | |
7 | Szerokość drogi startowej | 1 m lub 1 ft | 1 m | Zmierzone | Ważna | |
8 | Odległość przesuniętego progu | 1 m lub 1 ft | 1 m | Zmierzone | Zwykła | |
9 | Długość i szerokość zabezpieczenia wydłużonego startu | 1 m lub 1 ft | 1 m | Zmierzone | Ważna | |
10 | Długość i szerokość zabezpieczenia przerwanego startu | 1 m lub 1 ft | 1 m | Zmierzone | Krytyczna | |
11 | Rozporządzalna długość lądowania (LDA) | 1 m lub 1 ft | 1 m | Zmierzone | Krytyczna | |
12 | Rozporządzalna długość rozbiegu (TORA) | 1 m lub 1 ft | 1 m | Zmierzone | Krytyczna | |
13 | Rozporządzalna długość startu (TODA) | 1 m lub 1 ft | 1 m | Zmierzone | Krytyczna | |
14 | Rozporządzalna długość przerwanego startu (ASDA) | 1 m lub 1 ft | 1 m | Zmierzone | Krytyczna | |
15 | Szerokość pobocza drogi startowej | 1 m lub 1 ft | 1 m | Zmierzone | Ważna | |
16 | Szerokość drogi kołowania | 1 m lub 1 ft | 1 m | Zmierzone | Ważna | |
17 | Szerokość pobocza drogi kołowania | 1 m lub 1 ft | 1 m | Zmierzone | Ważna | |
18 | Odległość między anteną nadajnika kierunku ILS i końcem drogi startowej | 1 m lub 1 ft | 3 m | Obliczone | Zwykła | |
19 | Odległość między anteną nadajnika kierunku ILS i końcem FATO | - | 3 m | Obliczone | Zwykła | |
20 | Odległość między anteną ścieżki schodzenia ILS i progiem drogi startowej, mierzona wzdłuż linii centralnej | 1 m lub 1 ft | 3 m | Obliczone | Zwykła | |
21 | Odległość między markerami ILS i progiem drogi startowej | 1 m lub 1 ft | 3 m | Obliczone | Ważna | |
22 | Odległość między anteną ILS DME i progiem drogi startowej, mierzona wzdłuż linii centralnej | 1 m lub 1 ft | 3 m | Obliczone | Ważna | |
23 | Odległość między anteną azymutu MLS i końcem drogi startowej | 1 m lub 1 ft | 3 m | Obliczone | Zwykła | |
24 | Odległość między anteną azymutu MLS i FATO | - | 3 m | Obliczone | Zwykła | |
25 | Odległość między anteną elewacji MLS i progiem drogi startowej, mierzona wzdłuż linii centralnej | 1 m lub 1 ft | 3 m | Obliczone | Zwykła | |
26 | Odległość między anteną MLS DME/P i progiem drogi startowej, mierzona wzdłuż linii centralnej | 1 m lub 1 ft | 3 m | Obliczone | Ważna |
CTA - Obszar kontrolowany
CTR - Strefa kontrolowana lotniska
DME - Radioodległościomierz
DME/P - Radioodległościomierz precyzyjny
FATO - Strefa końcowego podejścia i startu
ILS - System lądowania według wskazań przyrządów
INS - Bezwładnościowy (inercyjny) system nawigacyjny
MLS - Mikrofalowy system lądowania
NDB - Radiolatarnia bezkierunkowa
SID - Standardowy odlot według wskazań przyrządów
STAR - Standardowy dolot według wskazań przyrządów
TLOF - Strefa przyziemienia i utraty siły nośnej
VHF - Bardzo wielka częstotliwość (od 30 do 300 MHz)
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »