Art. 26. - Służba cywilna.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1996.89.402

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 1999 r.
Art.  26.
1.
W urzędach tworzy się, z zastrzeżeniem ust. 3, stanowisko dyrektora generalnego urzędu.
2.
Dyrektor generalny urzędu:
1)
zapewnia funkcjonowanie urzędu, warunki jego działania, a także organizację pracy,
2)
realizuje politykę personalną w służbie cywilnej,
3)
wykonuje zadania służby cywilnej w urzędzie,
4)
dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec urzędników służby cywilnej, chyba że ustawa stanowi inaczej.
3.
Zadania przewidziane w ustawie dla dyrektora generalnego urzędu wykonują w urzędach rejonowych i urzędach terenowych administracji specjalnej kierownicy tych urzędów.
4.
Szef Służby Cywilnej może zobowiązać dyrektora generalnego urzędu do przekazania informacji, danych i wyjaśnień związanych z wypełnianiem zadań z zakresu służby cywilnej.
5.
Prezes Rady Ministrów może, w drodze rozporządzenia, określać szczegółowy zakres działania dyrektora generalnego urzędu.