Art. 26. - Służba cywilna.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1996.89.402
Akt utracił moc Wersja od: 1 stycznia 1999 r.
Art. 26.
1.
W urzędach tworzy się, z zastrzeżeniem ust. 3, stanowisko dyrektora generalnego urzędu.2.
Dyrektor generalny urzędu:1)
zapewnia funkcjonowanie urzędu, warunki jego działania, a także organizację pracy,2)
realizuje politykę personalną w służbie cywilnej,3)
wykonuje zadania służby cywilnej w urzędzie,4)
dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec urzędników służby cywilnej, chyba że ustawa stanowi inaczej.3.
Zadania przewidziane w ustawie dla dyrektora generalnego urzędu wykonują w urzędach rejonowych i urzędach terenowych administracji specjalnej kierownicy tych urzędów.4.
Szef Służby Cywilnej może zobowiązać dyrektora generalnego urzędu do przekazania informacji, danych i wyjaśnień związanych z wypełnianiem zadań z zakresu służby cywilnej.5.
Prezes Rady Ministrów może, w drodze rozporządzenia, określać szczegółowy zakres działania dyrektora generalnego urzędu.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »