Art. 4. - Skup na rzecz Skarbu Państwa kolei fabryczno-łódzkiej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1931.39.313

Akt indywidualny
Wersja od: 27 kwietnia 1931 r.
Art.  4.
(1)
Skarb Państwa odpowiada za spłatę i oprocentowanie nieumorzonego długu obligacyjnego Towarzystwa, a nadto za wszelkie inne należycie zgłoszone i nieprzedawnione zobowiązania Towarzystwa, powstałe z tytułu eksploatacji kolei i we własnym zarządzie, w tych granicach, w jakich odpowiadałoby Towarzystwo ze swego rachunku, przyczem za ostatni dzień eksploatacji tej kolei przez Towarzystwo we własnym zarządzie ustala się dzień 1 sierpnia 1914 r.
(2)
Odpowiedzialność Skarbu Państwa z tytułu zobowiązań Towarzystwa, poza spłatą i oprocentowaniem nieumorzonych długów obligacyjnych Towarzystwa i poza zabezpieczeniami hipotecznemi, o jakich mowa w art. 3, ogranicza się do sumy 500.000 złotych.
(3)
W razie, gdyby przejęte przez Skarb zobowiązania, o jakich mowa w ustępie poprzednim, przekroczyły wraz z procentami 500.000 złotych, to nadwyżka potrącona zostanie z sum, należnych Towarzystwu od Skarbu w myśl art. 2.