Skup kolei lokalnej Drohobycz-Truskawiec.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1932.16.91

Akt indywidualny
Wersja od: 3 marca 1932 r.

USTAWA
z dnia 28 stycznia 1932 r.
o skupie kolei lokalnej Drohobycz - Truskawiec.

Na mocy art. 44 Konstytucji ogłaszam ustawę następującej treści:

Skarb Państwa skupuje kolej lokalną Drohobycz - Truskawiec z dniem 1 stycznia 1933 r. na podstawie dokumentu koncesyjnego z dnia 25 sierpnia 1910 r. (Dz. u. p. austr. Nr. 160).

(1)
Cenę skupu stanowi renta roczna, ustalona według postanowień § 11 dokumentu koncesyjnego kolei lokalnej Drohobycz - Truskawiec, płatna w ratach półrocznych zdołu dnia 30 czerwca i 31 grudnia każdego roku do upływu terminu koncesji.
(2)
Skarb Państwa ma prawo każdego czasu zamiast niepłatnych jeszcze rat renty skupu wypłacić spółce akcyjnej "Kolej lokalna Drohobycz - Truskawiec" sumę, jaka wypadnie z kapitalizacji renty w stosunku 4% rocznie.
(3)
Wydatek pokrywa się z budżetu przedsiębiorstwa "Polskie Koleje Państwowe".

Skarb Państwa ma prawo każdego czasu przejąć zaciągniętą przez spółkę w b. Banku Krajowym dla Królestwa Galicji i Lodomerji z Wielkiem Księstwem Krakowskiem pożyczkę pierwszeństwa do zapłaty na rzecz Banku Gospodarstwa Krajowego w sumie nie spłaconej jeszcze według planu umorzenia w czasie przejęcia. W tym wypadku renta skupu zmniejsza się o sumę, jaka jest potrzebna na oprocentowanie i umorzenie tej pożyczki.

(1)
Przedmiotem skupu jest całe przedsiębiorstwo kolejowe spółki z całym jej majątkiem ruchomym i nieruchomym i wszystkiemi prawami.
(2)
Za cenę skupu, wymienioną w art. 2 i 3, przechodzi z dniem 1 stycznia 1933 r. na własność Skarbu Państwa bez żadnego dalszego odszkodowania całe przedsiębiorstwo kolejowe spółki, wolne od wszelkich długów i ciężarów, a obciążone tylko resztą nie spłaconej jeszcze Bankowi Gospodarstwa Krajowego pożyczki pierwszeństwa, wymienionej w art. 3.

Przed ostatecznem ustaleniem ceny skupu Skarb Państwa ma prawo wypłacać spółce zaliczki na rachunek tej ceny.

(1)
Minister Komunikacji przeprowadzi w księgach kolejowych (gruntowych) wpis prawa własności i innych praw rzeczowych, które wskutek skupu przedsiębiorstwa kolejowego przechodzą na własność Skarbu Państwa.
(2)
Jeżeli spółka nie przedstawi Ministrowi Komunikacji w oznaczonym przez niego terminie dokumentów, potrzebnych do przepisania prawa własności i innych praw rzeczowych, albo też dokumentów, sporządzonych przez Ministerstwo Komunikacji, nie zaopatrzy w podpisy w sposób, prawem wymagany, to wpis prawa własności i innych praw rzeczowych nastąpi na podstawie pisemnej deklaracji Ministra Komunikacji.

Pisma oraz wpisy w księgach kolejowych (gruntowych), mające na celu przeniesienie własności skupywanego przedsiębiorstwa na Skarb Państwa, są wolne od opłat stemplowych i komunalnych oraz od należności sądowych.

Wykonanie ustawy niniejszej porucza się Ministrowi Komunikacji w porozumieniu z Ministrem Skarbu.

Ustawa niniejsza wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.