Siedziby i zasięg terytorialny regionalnych izb obrachunkowych oraz szczegółowa organizacja izb, liczba członków kolegium i tryb postępowania.
Dz.U.2004.167.1747
Akt obowiązującyROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 16 lipca 2004 r.
w sprawie siedzib i zasięgu terytorialnego regionalnych izb obrachunkowych oraz szczegółowej organizacji izb, liczby członków kolegium i trybu postępowania
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
WYKAZ REGIONALNYCH IZB OBRACHUNKOWYCH, ICH SIEDZIB, SIEDZIB ZESPOŁÓW ZAMIEJSCOWYCH, LICZBY CZŁONKÓW KOLEGIUM ORAZ TERYTORIALNEGO ZASIĘGU DZIAŁANIA IZB OBRACHUNKOWYCH
WYKAZ REGIONALNYCH IZB OBRACHUNKOWYCH, ICH SIEDZIB, SIEDZIB ZESPOŁÓW ZAMIEJSCOWYCH, LICZBY CZŁONKÓW KOLEGIUM ORAZ TERYTORIALNEGO ZASIĘGU DZIAŁANIA IZB OBRACHUNKOWYCH
Lp. | Nazwa i siedziba regionalnej izby obrachunkowej | Siedziby zespołów zamiejscowych | Terytorialny zasięg działania regionalnej izby obrachunkowej | Liczba członków kolegium |
1 | Regionalna Izba Obrachunkowa w Warszawie | Ciechanów, Ostrołęka, Siedlce, Płock, Radom | województwo mazowieckie | 27 |
2 | Regionalna Izba Obrachunkowa w Białymstoku | Łomża, Suwałki | województwo podlaskie | 13 |
3 | Regionalna Izba Obrachunkowa w Bydgoszczy | Toruń, Włocławek | województwo kujawsko-pomorskie | 13 |
4 | Regionalna Izba Obrachunkowa w Gdańsku | Słupsk | województwo pomorskie | 11 |
5 | Regionalna Izba Obrachunkowa w Katowicach | Bielsko-Biała, Częstochowa | województwo śląskie | 17 |
6 | Regionalna Izba Obrachunkowa w Kielcach | Sandomierz | województwo świętokrzyskie | 9 |
7 | Regionalna Izba Obrachunkowa w Krakowie | Tarnów, Nowy Sącz, Oświęcim | województwo małopolskie | 17 |
8 | Regionalna Izba Obrachunkowa w Lublinie | Biała Podlaska, Chełm, Zamość | województwo lubelskie | 17 |
9 | Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi | Piotrków Trybunalski, Sieradz, Skierniewice | województwo łódzkie | 17 |
10 | Regionalna Izba Obrachunkowa w Olsztynie | Elbląg | województwo warmińsko-mazurskie | 11 |
11 | Regionalna Izba Obrachunkowa w Opolu | województwo opolskie | 9 | |
12 | Regionalna Izba Obrachunkowa w Poznaniu | Kalisz, Konin, Leszno, Piła | województwo wielkopolskie | 21 |
13 | Regionalna Izba Obrachunkowa w Rzeszowie | Krosno, Przemyśl, Tarnobrzeg | województwo podkarpackie | 17 |
14 | Regionalna Izba Obrachunkowa w Szczecinie | Koszalin | województwo zachodniopomorskie | 11 |
15 | Regionalna Izba Obrachunkowa we Wrocławiu | Jelenia Góra, Legnica, Wałbrzych | województwo dolnośląskie | 17 |
16 | Regionalna Izba Obrachunkowa w Zielonej Górze | Gorzów Wielkopolski | województwo lubuskie | 9 |
ZAŁĄCZNIK Nr 2
TRYB PRZEPROWADZANIA KONTROLI
TRYB PRZEPROWADZANIA KONTROLI
2. Imienne upoważnienia do przeprowadzania kontroli wystawia prezes izby lub jego zastępca.
3. Czynności kontrolne przeprowadza się w siedzibie jednostki kontrolowanej, a także poza siedzibą, szczególnie gdy wymaga tego badanie zgodności dokumentacji ze stanem faktycznym.
4. Czynności kontrolne przeprowadza się w dniach i godzinach pracy obowiązujących w jednostce kontrolowanej.
5. Inspektor dokonuje ustaleń kontroli na podstawie dokumentacji gospodarki finansowej i rzeczowej oraz zgromadzonych w toku kontroli informacji.
6. Dokumentacja zbierana w czasie kontroli przechowywana jest w warunkach uniemożliwiających dostęp do niej osobom nieupoważnionym.
7. Podczas czynności kontrolnych inspektor może informować kierownika jednostki kontrolowanej o stwierdzonych w toku kontroli uchybieniach i nieprawidłowościach.
8. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach.
9. Protokół kontroli powinien zawierać:
1) nazwę jednostki kontrolowanej w pełnym brzmieniu i jej adres,
2) imię, nazwisko i stanowisko służbowe inspektora oraz numer i datę wydania upoważnienia do przeprowadzenia kontroli,
3) datę rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych w jednostce kontrolowanej,
4) określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą,
5) imię i nazwisko kierownika jednostki kontrolowanej, skarbnika (głównego księgowego) oraz osób udzielających informacji,
6) przebieg i wyniki czynności kontrolnych,
7) stwierdzone podczas kontroli fakty stanowiące podstawę do oceny działalności jednostki kontrolowanej w zakresie zgodności z prawem, a w szczególności konkretne nieprawidłowości, z uwzględnieniem ich przyczyn i skutków oraz wskazaniem osób odpowiedzialnych za ich powstanie,
8) informację o sporządzeniu załączników do protokołu oraz ich wyszczególnienie,
9) informację o powiadomieniu kierownika jednostki kontrolowanej o prawie odmowy podpisania protokołu i złożenia w ciągu 3 dni od daty jego otrzymania pisemnych wyjaśnień co do przyczyny tej odmowy,
10) dane o liczbie egzemplarzy sporządzonego protokołu,
11) datę i miejsce podpisania protokołu,
12) podpis inspektora przeprowadzającego kontrolę i kierownika jednostki kontrolowanej oraz skarbnika (głównego księgowego) lub ich zastępców na każdej stronie protokołu.
10. Po zakończeniu czynności kontrolnych inspektor kontroli może zwołać w siedzibie jednostki kontrolowanej naradę w celu omówienia wyników kontroli, ustalając jej termin i uczestników.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »