§ 4. - Siedziby i zasięg terytorialny regionalnych izb obrachunkowych oraz szczegółowa organizacja izb, liczba członków kolegium i tryb postępowania.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2004.167.1747
Akt obowiązujący Wersja od: 27 lipca 2004 r.
§ 4.
1.
Do zadań wydziału kontroli gospodarki finansowej należy w szczególności:1)
przeprowadzanie kontroli w podmiotach, o których mowa w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych, zwanych dalej "jednostkami kontrolowanymi";2)
opracowywanie projektu planu kontroli;3)
opracowywanie sprawozdania z działalności kontrolnej wydziału.2.
Wydział kontroli gospodarki finansowej przeprowadza następujące rodzaje kontroli:1)
kompleksowe, obejmujące gospodarkę finansową jednostki samorządu terytorialnego;2)
problemowe, obejmujące wybrane zagadnienia w jednej lub kilku jednostkach kontrolowanych;3)
doraźne, podejmowane w razie potrzeby.3.
Wydział kontroli zabezpiecza i udostępnia kolegium izby dokumenty związane z przeprowadzonymi kontrolami, a także współpracuje przy przygotowaniu raportu, o którym mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych, zwanej dalej "ustawą".4.
Działalność kontrolna powinna być połączona z instruktażem w zakresie prawidłowej interpretacji przepisów prawnych i ich stosowania w praktyce.5.
Tryb przeprowadzania kontroli określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »