§ 4. - Siedziby i zasięg terytorialny regionalnych izb obrachunkowych oraz szczegółowa organizacja izb, liczba członków kolegium i tryb postępowania.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2004.167.1747

Akt obowiązujący
Wersja od: 27 lipca 2004 r.
§  4. 
1. 
Do zadań wydziału kontroli gospodarki finansowej należy w szczególności:
1)
przeprowadzanie kontroli w podmiotach, o których mowa w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych, zwanych dalej "jednostkami kontrolowanymi";
2)
opracowywanie projektu planu kontroli;
3)
opracowywanie sprawozdania z działalności kontrolnej wydziału.
2. 
Wydział kontroli gospodarki finansowej przeprowadza następujące rodzaje kontroli:
1)
kompleksowe, obejmujące gospodarkę finansową jednostki samorządu terytorialnego;
2)
problemowe, obejmujące wybrane zagadnienia w jednej lub kilku jednostkach kontrolowanych;
3)
doraźne, podejmowane w razie potrzeby.
3. 
Wydział kontroli zabezpiecza i udostępnia kolegium izby dokumenty związane z przeprowadzonymi kontrolami, a także współpracuje przy przygotowaniu raportu, o którym mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych, zwanej dalej "ustawą".
4. 
Działalność kontrolna powinna być połączona z instruktażem w zakresie prawidłowej interpretacji przepisów prawnych i ich stosowania w praktyce.
5. 
Tryb przeprowadzania kontroli określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.