Sektorowa Rama Kwalifikacji w sektorze usługi rozwojowe.
Dz.U.2019.2345
Akt obowiązującyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ 1
z dnia 14 listopada 2019 r.
w sprawie Sektorowej Ramy Kwalifikacji w sektorze usługi rozwojowe
ZAŁĄCZNIK
Charakterystyki efektów uczenia się dla poziomów Sektorowej Ramy Kwalifikacji w sektorze usługi rozwojowe ujęte w kategoriach wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych | |||||||||||
POZIOM 4 | POZIOM 5 | POZIOM 6 | POZIOM 7 | POZIOM 8 | |||||||
Kod składnika opisu | Kod składnika opisu | Kod składnika opisu | Kod składnika opisu | Kod składnika opisu | |||||||
WIEDZA (W) | P4SUR_W1 | -------------------------- | P5SUR_W1 | identyfikuje aspekty gospodarcze i społeczne ważne dla rozwoju jednostek i grup | P6SUR_W1 | wyjaśnia i interpretuje mechanizmy zjawisk gospodarczych i społecznych, ważnych dla rozwoju jednostek, grup i organizacji | P7SUR_Wl | -------------------------- | P8SUR_W1 | --------------------- | |
P4SUR_W2 | -------------------------- | P5SUR_W2 | zna i rozumie najczęściej spotykane w praktyce systemy organizacji i zarządzania, w tym najczęściej spotykane modele kultury organizacyjnej | P6SUR_W2 | wyjaśnia najważniejsze teorie organizacji i zarządzania, w tym modele kultury organizacyjnej | P7SUR_W2 | wyjaśnia i interpretuje zaawansowane teorie organizacji i zarządzania oraz ich zastosowania | P8SUR_W2 | integruje pochodzące z wielu dziedzin nauki teorie w zakresie funkcjonowania jednostek, grup i organizacji | ||
P4SUR_W3 | zna i rozumie praktyczne aspekty rozwoju oraz najważniejsze czynniki wpływające na ten proces | P5SUR_W3 | zna i rozumie zasady i praktyki dotyczące rozwoju, z uwzględnieniem kontekstu zawodowego i organizacyjnego oraz różnic pomiędzy rozwojem indywidualnym i grupowym | P6SUR_W3 | wyjaśnia teorie i praktyki dotyczące rozwoju, z uwzględnieniem kontekstu społeczno-kulturowego oraz różnic pomiędzy rozwojem indywidualnym, grupowym i organizacyjnym | P7SUR_W3 | interpretuje i objaśnia złożone teorie i praktyki dotyczące rozwoju | P8SUR_W3 | syntetyzuje wywodzące się z różnych obszarów nauki najnowsze teorie i praktyki dotyczące rozwoju | ||
P4SUR_W4 | -------------------------- | P5SUR_W4 | zna i rozumie podstawowe metody diagnozowania i analizowania potrzeb rozwojowych jednostek i grup oraz przekładania ich na cele rozwoju | P6SUR_W4 | zna i rozumie właściwości, zastosowanie oraz kryteria doboru metod rozpoznawania i analizowania potrzeb rozwojowych jednostek, grup i organizacji oraz przekładania ich na cele rozwoju | P7SUR_W4 | wyjaśnia i interpretuje teorie w zakresie rozpoznawania i analizowania potrzeb rozwojowych oraz przekładania ich na cele rozwoju uwzględniające potrzeby interesariuszy | P8SUR_W4 | --------------------- | ||
P4SUR_W5 | zna i rozumie najczęściej stosowane formy, metody, technologie, techniki i narzędzia wspierania rozwoju | P5SUR_W5 | zna i rozumie formy, metody, technologie, techniki i narzędzia wspierania rozwoju jednostek i grup oraz ich zróżnicowane zastosowania w zależności od rodzaju usługi | P6SUR_W5 | wyjaśnia złożone podejścia, praktyki i technologie stosowane do wspierania rozwoju jednostek, grup oraz organizacji | P7SUR_W5 | wyjaśnia i interpretuje wywodzące się z różnych obszarów nauki i praktyki złożone podejścia, praktyki i technologie stosowane do wspierania rozwoju jednostek, grup oraz organizacji | P8SUR_W5 | syntetyzuje wywodzące się z różnych obszarów nauki i praktyki innowacyjne podejścia, praktyki oraz technologie stosowane do wspierania rozwoju i wdrażania rezultatów usługi | ||
P4SUR_W6 | -------------------------- | P5SUR_W6 | zna i rozumie zasady opracowywania i stosowania różnych typów środków, pomocy i materiałów wspierających rozwój | P6SUR_W6 | zna i rozumie praktyczne aspekty opracowywania oraz stosowania różnych typów złożonych środków, pomocy i materiałów wspierających rozwój | P7SUR_W6 | wyjaśnia i interpretuje teoretyczne aspekty tworzenia oraz stosowania różnych typów złożonych środków, pomocy i materiałów wspierających rozwój | P8SUR_W6 | --------------------- | ||
P4SUR_W7 | zna i rozumie podstawy organizowania i administrowania usługą | P5SUR_W7 | zna i rozumie praktyki zarządzania usługą, w tym w zakresie zapewniania jakości | P6SUR_W7 | wyjaśnia zasady i zaawansowane metody zarządzania usługą, w tym w zakresie zarządzania jakością i ryzykiem w zmiennym środowisku | P7SUR_W7 | identyfikuje i analizuje postęp wiedzy i innowacyjne podejścia w zakresie zarządzania w powiązaniu z usługami rozwojowymi, w tym dotyczące zarządzania jakością i ryzykiem w zmiennym i niedającym się przewidzieć środowisku | P8SUR_W7 | --------------------- | ||
P4SUR_W8 | -------------------------- | P5SUR_W8 | zna i rozumie zasady i najczęściej stosowane metody zapewnienia wdrożenia rezultatów usługi w środowisku klienta | P6SUR_W8 | wyjaśnia zasady i złożone metody zapewnienia efektywnego wdrożenia rezultatów usługi w środowisku klienta | P7SUR_W8 | wyjaśnia i interpretuje wywodzące się z różnych obszarów nauki praktyki w zakresie wdrożeń rezultatów usługi w środowisku klienta | P8SUR_W8 | --------------------- | ||
P4SUR_W9 | -------------------------- | P5SUR_W9 | zna i rozumie metody i techniki walidacji efektów uczenia się oraz metody kwalifikowania | P6SUR_W9 | wyjaśnia złożone metody i techniki walidacji efektów uczenia się | P7SUR_W9 | wyjaśnia i interpretuje na gruncie teorii i praktyki innowacyjne podejścia w zakresie przeprowadzania walidacji efektów uczenia się | P8SUR_W9 | --------------------- | ||
P4SUR_W10 | zna i rozumie podstawy walidacji i raportowania rezultatów usługi | P5SUR_W10 | zna i rozumie metody i techniki ewaluacji usługi, w tym ewaluacji rezultatów osiąganych przez klienta, ewaluacji procesów rozwoju jednostek oraz grup, a także zasady raportowania rezultatów i formułowania rekomendacji rozwojowych | P6SUR_W10 | identyfikuje złożone metody i techniki ewaluacji usługi, w tym ewaluacji rezultatów osiąganych przez klienta, ewaluacji procesów rozwoju jednostek, grup i organizacji | P7SUR_W10 | wyjaśnia i interpretuje wywodzące się z różnych obszarów nauki i praktyki innowacyjne podejścia w zakresie metodologii ewaluacji usługi i wykorzystania jej rezultatów | P8SUR_W10 | --------------------- | ||
Kod składnika opisu | Kod składnika opisu | Kod składnika opisu | Kod składnika opisu | Kod składnika opisu | |||||||
UMIEJĘTNOŚCI (U) | P4SUR_U1 | dostosowuje swoje działania do typowego środowiska, w którym realizowana jest usługa | P5SUR_U1 | rozpoznaje i uwzględnia specyfikę i preferencje uczenia się oraz komunikacji jednostek i grup, z którymi lub dla których pracuje | P6SUR_U1 | rozpoznaje i uwzględnia specyfikę i preferencje uczenia się organizacji, z którymi lub dla których pracuje | P7SUR_U1 | -------------------------- | P8SUR_U1 | --------------------- | |
P4SUR_U2 | współpracuje z osobami zaangażowanymi w wykonanie usługi na różnych jej etapach | P5SUR_U2 | tworzy i utrzymuje relacje z klientami służące zrozumieniu, akceptacji i realizacji celów rozwoju, wzajemnych zobowiązań oraz budowie zaangażowania w poszczególne etapy usługi | P6SUR_U2 | zarządza relacjami z interesariuszami usługi i pomiędzy nimi, służącymi poznaniu, zrozumieniu i uzgodnieniu potrzeb i celów rozwoju, wzajemnych zobowiązań oraz budowie zaangażowania w poszczególne etapy usługi | P7SUR_U2 | -------------------------- | P8SUR_U2 | --------------------- | ||
P4SUR_U3 | -------------------------- | P5SUR_U3 | za pomocą odpowiednio dobranego zestawu narzędzi oraz metod przeprowadza ocenę sytuacji jednostki lub grupy w celu identyfikacji potrzeb rozwojowych | P6SUR_U3 | za pomocą dopasowanych i zaawansowanych narzędzi oraz metod przeprowadza ocenę sytuacji jednostki, grupy lub organizacji w celu identyfikacji potrzeb rozwojowych | P7SUR_U3 | za pomocą indywidualnie opracowanych narzędzi i metod identyfikuje i ocenia potrzeby rozwojowe | P8SUR_U3 | --------------------- | ||
P4SUR_U4 | -------------------------- | P5SUR_U4 | definiuje i uzgadnia z klientami usługi cele i zakres działań lub wsparcia, spodziewanych rezultatów i priorytetów oraz odpowiedzialności w ramach usługi | P6SUR_U4 | definiuje i uzgadnia z interesariuszami usługi cele zmian na poziomie organizacji w powiązaniu z poszczególnymi celami działań lub wsparcia | P7SUR_U4 | -------------------------- | P8SUR_U4 | --------------------- | ||
P4SUR_U5 | -------------------------- | P5SUR_U5 | projektuje usługę, dobierając adekwatne do diagnozy i uzgodnień formy, metody, technologie, techniki i narzędzia wsparcia | P6SUR_U5 | projektuje usługę adekwatnie do potrzeb, z zastosowaniem zaawansowanych form, metod, technologii, technik i narzędzi wsparcia oraz stosownie do okoliczności modyfikuje ją | P7SUR_U5 | opracowuje strategię rozwoju jednostek, grup i organizacji, stosując adekwatne do diagnozy i uzgodnień zaawansowane podejścia do wspierania rozwoju | P8SUR_U5 | --------------------- | ||
P4SUR_U6 | zgodnie z wytycznymi przygotowuje dla osób uczących się środki, pomoce i materiały wspierające osiągnięcie celów rozwoju | P5SUR_U6 | przygotowuje dla osób uczących się standardowe środki, pomoce i materiały wspierające osiągnięcie celów rozwoju, dobierając ich treści, formę oraz technologię | P6SUR_U6 | opracowuje dla osób uczących się złożone środki, pomoce i materiały wspierające osiągnięcie celów rozwoju, dobierając ich treści, formę oraz nowe technologie | P7SUR_U6 | dostosowuje założenia metodyczne i adaptuje nowe technologie pod kątem opracowywania dla osób uczących się środków, pomocy i materiałów wspierających osiągnięcie celów rozwoju | P8SUR_U6 | --------------------- | ||
P4SUR_U7 | uzgadnia z klientem warunki przygotowania osób uczących się do realizacji usługi | P5SUR_U7 | przygotowuje osoby uczące się i wykonawców usługi do świadomego i zgodnego z celami uczestnictwa w usłudze | P6SUR_U7 | zarządza przygotowaniem interesariuszy usługi do świadomego i zgodnego z celami i rolami uczestnictwa w usłudze | P7SUR_U7 | -------------------------- | P8SUR_U7 | --------------------- | ||
P4SUR_U8 | organizuje i realizuje zadania wspierające, uwzględniając cele i wymagania jakościowe usługi | P5SUR_U8 | organizuje i administruje realizacją uzgodnionej usługi, w tym kieruje małym zespołem wykonawczym, uwzględniając uwarunkowania ekonomiczne, jakościowe oraz ryzyko | P6SUR_U8 | zarządza realizacją usługi, w tym kieruje zespołem wykonawczym, uwzględniając pełny zakres uwarunkowań osiągnięcia zamierzonych rezultatów | P7SUR_U8 | zarządza nowatorskimi lub zaawansowanymi, złożonymi lub długofalowymi projektami rozwojowymi | P8SUR_U8 | --------------------- | ||
P4SUR_U9 | realizuje wystandaryzowane i podstawowe działania wspierające rozwój jednostki, stosując typowe formy, metody, technologie, techniki i narzędzia | P5SUR_U9 | realizuje zaplanowane działania wspierające rozwój jednostek i grup, stosując typowe formy, metody, technologie, techniki i narzędzia | P6SUR_U9 | realizuje działania wspierające rozwój jednostek, grup i organizacji, stosując i modyfikując różnorodne oraz zaawansowane formy, metody, nowe technologie, techniki i narzędzia | P7SUR_U9 | adaptuje i opracowuje nowe formy, metody, techniki i narzędzia wspierania rozwoju jednostek, grup i organizacji | P8SUR_U9 | tworzy nowatorskie formy, metody, techniki i narzędzia wspierania rozwoju jednostek, grup i organizacji z wykorzystaniem innowacyjnych technologii | ||
P4SUR_U10 | pod nadzorem i adekwatnie do przyjętych celów tworzy niezbędne warunki sprzyjające rozwojowi jednostek i grup | P5SUR_U10 | odwołując się do zasobów klientów, tworzy warunki służące rozwojowi | P6SUR_U10 | wraz z interesariuszami kreuje środowisko sprzyjające rozwojowi, odwołując się do ich zasobów i uwzględniając kontekst otoczenia | P7SUR_U10 | wdraża nowatorskie podejścia, metody i narzędzia tworzenia środowiska sprzyjającego rozwojowi jednostek, grup i organizacji | P8SUR_U10 | --------------------- | ||
P4SUR_U11 | -------------------------- | P5SUR_U11 | rozpoznaje i uwzględnia procesy zachodzące pomiędzy wykonawcami usługi a osobami uczącymi się w celu doskonalenia realizacji usługi | P6SUR_U11 | rozpoznaje i uwzględnia złożone procesy zachodzące z wykonawcami i interesariuszami oraz pomiędzy nimi w celu doskonalenia realizacji usługi | P7SUR_U11 | -------------------------- | P8SUR_U11 | --------------------- | ||
P4SUR_U12 | modyfikuje rozwiązania organizacyjne usługi, opierając się na danych pochodzących z ewaluacji i informacji od klienta | P5SUR_U12 | modyfikuje usługę, opierając się na danych pochodzących z ewaluacji i informacji pochodzących od klienta i osób uczących się | P6SUR_U12 | rozwija usługę, opierając się na danych pochodzących z ewaluacji, od interesariuszy usługi oraz z dobrych praktyk rynkowych | P7SUR_U12 | opracowuje nowe usługi, opierając się na danych pochodzących z ewaluacji i od interesariuszy usługi, z uwzględnieniem istniejących trendów, podejść i innowacji | P8SUR_U12 | tworzy innowacyjne usługi, z wykorzystaniem wyników prac badawczych oraz najnowszych osiągnięć z różnych obszarów nauki | ||
P4SUR_U13 | -------------------------- | P5SUR_U13 | stosuje i monitoruje działania służące transferowi oraz implementacji rezultatów usługi do praktyki | P6SUR_U13 | opracowuje i zarządza działaniami służącymi transferowi oraz implementacji rezultatów usługi do praktyki | P7SUR_U13 | modyfikuje i wdraża nowe metody i narzędzia zarządzania rezultatami usługi rozwojowej, w tym służące do ich transferu i implementacji do praktyki | P8SUR_U13 | opracowuje nowe metody i narzędzia zarządzania rezultatami usługi rozwojowej, w tym służące do ich transferu i implementacji do praktyki | ||
P4SUR_U14 | -------------------------- | P5SUR_U14 | przeprowadza walidację efektów uczenia się, z wykorzystaniem wystandaryzowanych narzędzi | P6SUR_U14 | projektuje proces walidacji efektów uczenia się, w tym adaptuje narzędzia do przeprowadzania walidacji lub uznawania kwalifikacji | P7SUR_U14 | rozwija i wdraża nowoczesne podejścia i systemy walidacji efektów uczenia się, w tym uznawania kwalifikacji | P8SUR_U14 | --------------------- | ||
P4SUR_U15 | na podstawie otrzymanych danych i wniosków przeprowadza walidację usługi | P5SUR_U15 | przeprowadza standardową ewaluację usługi, z wykorzystaniem celowo dobranych metod i narzędzi umożliwiających pomiar rezultatów na poziomie indywidualnym i grupowym | P6SUR_U15 | projektuje i przeprowadza zaawansowaną ewaluację uwzględniającą uwarunkowania organizacyjne i ekonomiczne usługi, umożliwiającą pomiar rezultatów na poziomie indywidualnym, grupowym i organizacyjnym | P7SUR_U15 | rozwija istniejące i wdraża nowe rozwiązania w zakresie metod i narzędzi ewaluacji prowadzących do zwiększania adekwatności, jakości i efektywności usług | P8SUR_U15 | --------------------- | ||
P4SUR_U16 | prowadzi dokumentację usługi, w tym sporządza wystandaryzowane sprawozdania, rozliczenia i raporty | P5SUR_U16 | prowadzi merytoryczną dokumentację usługi, w tym sporządza analizy i raporty dostosowane indywidualnie do usługi | P6SUR_U16 | ------------------------- | P7SUR_U16 | -------------------------- | P8SUR_U16 | --------------------- | ||
P4SUR_U17 | planuje i realizuje własny rozwój zawodowy, z uwzględnieniem typowych form, metod, technologii, technik i narzędzi wspierania rozwoju | P5SUR_U17 | planuje i realizuje systematyczne uczenie się w celu aktualizowania własnego profesjonalnego przygotowania do wspierania rozwoju innych osób, w tym w zakresie wykorzystywanych form, metod, technologii, technik i narzędzi | P6SUR_U17 | współpracuje z innymi w celu wykorzystania ich potencjału i uzyskania informacji zwrotnej do aktualizowania własnego przygotowania profesjonalnego | P7SUR_U17 | korzysta z interdyscyplinarnych źródeł wspierania rozwoju, twórczo adaptując je do własnej praktyki zawodowej | P8SUR_U17 | --------------------- | ||
P4SUR_U18 | -------------------------- | P5SUR_U18 | -------------------------- | P6SUR_U18 | ------------------------- | P7SUR_U18 | wspomaga inne osoby realizujące usługi w rozwoju merytorycznym i profesjonalnym z wykorzystaniem celowo dobranych zaawansowanych form, metod, technologii, technik i narzędzi wsparcia | P8SUR_U18 | tworzy programy rozwoju, standardy kompetencji i standardy zawodowe na potrzeby sektora usług rozwojowych | ||
Kod składnika opisu | Kod składnika opisu | Kod składnika opisu | Kod składnika opisu | Kod składnika opisu | |||||||
KOMPETENCJE SPOŁECZNE (KS) | P4SUR_K1 | przestrzega określonych w standardach etycznych i normach zawodowych zasad uczciwości, rzetelności, poufności oraz zapobiegania konfliktom interesów w realizacji usługi | P5SUR_K1 | postępuje zgodnie ze standardami zawodowymi i normami etycznymi związanymi z diagnozowaniem potrzeb i uzgadnianiem celów, projektowaniem, przygotowaniem oraz realizacją usługi | P6SUR_K1 | wspomaga zespół wykonawczy, współpracujące organizacje oraz interesariuszy usługi w adaptacji do standardów zawodowych i norm etycznych | P7SUR_K1 | promuje w środowisku zawodowym i wśród interesariuszy usług rozwojowych standardy zawodowe i normy etyczne | P8SUR_K1 | tworzy wzorce i buduje kulturę organizacyjną nastawioną na stosowanie standardów zawodowych i norm etycznych | |
P4SUR_K2 | szanuje różnorodność i przestrzega ustalonych reguł współpracy z interesariuszami usługi | P5SUR_K2 | jest gotowy do współpracy z interesariuszami usługi, z uwzględnieniem ich wartości, przekonań i wizji | P6SUR_K2 | jest otwarty na dialog na temat wartości, przekonań, wizji i reguł współpracy z interesariuszami usługi i pomiędzy nimi | P7SUR_K2 | promuje różnorodność i otwartość na dialog na temat wartości, przekonań, wizji i reguł współpracy z interesariuszami usługi i pomiędzy nimi | P8SUR_K2 | --------------------- | ||
P4SUR_K3 | -------------------------- | P5SUR_K3 | koncentruje się na praktycznych rezultatach rozwojowych jednostek i grup, z którymi lub dla których pracuje | P6SUR_K3 | koncentruje się na praktycznych rezultatach rozwojowych organizacji, z którymi lub dla których pracuje | P7SUR_K3 | promuje w środowisku zawodowym nastawienie na osiąganie praktycznych rezultatów rozwojowych jednostek, grup i organizacji | P8SUR_K3 | --------------------- | ||
P4SUR_K4 | -------------------------- | P5SUR_K4 | -------------------------- | P6SUR_K4 | ------------------------- | P7SUR_K4 | współpracuje ze środowiskiem zawodowym w celu tworzenia, promowania i wymiany dobrych praktyk oraz rozwoju potencjału merytorycznego sektora | P8SUR_K4 | tworzy i rozwija relacje z przedstawicielami różnych środowisk zawodowych i kultur, kierujących się zróżnicowanymi systemami wartości i wzorcami postępowania, w celu tworzenia, promowania i wymiany dobrych praktyk oraz rozwoju potencjału merytorycznego sektora | ||
P4SUR_K5 | przyjmuje odpowiedzialność za skutki własnych działań w kontekście osiągnięcia celów rozwoju i zaspokojenia innych potrzeb uczących się | P5SUR_K5 | przyjmuje współodpowiedzialność za usługę w kontekście osiągnięcia celów rozwoju i zaspokojenia innych potrzeb uczących się | P6SUR_K5 | ------------------------- | P7SUR_K5 | -------------------------- | P8SUR_K5 | --------------------- | ||
P4SUR_K6 | -------------------------- | P5SUR_K6 | -------------------------- | P6SUR_K6 | jest otwarty na poznawanie i wdrażanie zmian i innowacji w obszarze nowych form, metod, technologii, technik i narzędzi wspierania rozwoju | P7SUR_K6 | popularyzuje zmiany i innowacje w obszarze nowych form, metod, technologii, technik i narzędzi wspierania rozwoju | P8SUR_K6 | --------------------- | ||
P4SUR_K7 | -------------------------- | P5SUR_K7 | prezentuje poziom empatii i asertywności pozwalający na pełne zrozumienie pełnionej funkcji w relacji z interesariuszami usługi | P6SUR_K7 | prezentuje poziom empatii i asertywności pozwalający na wspieranie rozwoju jednostek, grup i organizacji | P7SUR_K7 | prezentuje poziom empatii i asertywności pozwalający na wspieranie rozwoju innych osób zaangażowanych w projektowanie, przygotowanie i realizację usługi | P8SUR_K7 | --------------------- | ||
P4SUR_K8 | -------------------------- | P5SUR_K8 | dystansuje się od własnych przyzwyczajeń i schematów działania oraz jest nastawiony na wykraczanie poza własny punkt widzenia | P6SUR_K8 | ------------------------- | P7SUR_K8 | -------------------------- | P8SUR_K8 | --------------------- | ||
P4SUR_K9 | jest gotowy do przyjmowania informacji zwrotnej od klienta i wykorzystywania jej w swojej pracy | P5SUR_K9 | konsekwentnie zabiega o informację zwrotną od klienta, przyjmuje ją i uwzględnia w swojej pracy | P6SUR_K9 | promuje kulturę otwartości opartą na przyjmowaniu i dawaniu informacji zwrotnej i jej wykorzystywaniu do własnego rozwoju zawodowego | P7SUR_K9 | -------------------------- | P8SUR_K9 | --------------------- | ||
P4SUR_K10 | poddaje refleksji i koryguje własne postawy i zachowania w relacji z klientem | P5SUR_K10 | poddaje refleksji i koryguje własne postawy i zachowania podczas projektowania, przygotowania i realizacji usługi | P6SUR_K10 | wspiera korygowanie postaw i zachowań osób zaangażowanych w projektowanie, przygotowanie i realizację usługi | P7SUR_K10 | promuje wzorce postaw i zachowań osób zaangażowanych w projektowanie, przygotowanie i realizację usługi | P8SUR_K10 | tworzy wzorce postaw i zachowań osób zaangażowanych w projektowanie, przygotowanie i realizację usługi |
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »