Art. 72b. - [Rejestracja związków powiatowo-gminnych] - Samorząd powiatowy.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.107 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 29 stycznia 2024 r.
Art. 72b. [Rejestracja związków powiatowo-gminnych]
1.
Rejestr związków powiatowo-gminnych prowadzi minister właściwy do spraw administracji publicznej. Przepisy art. 68 ust. 2-5 stosuje się odpowiednio.2.
Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia:1)
tryb postępowania w sprawach:a)
rejestracji związku powiatowo-gminnego,b)
rejestracji zmiany statutu związku powiatowo-gminnego,c)
wykreślenia związku powiatowo-gminnego z rejestru związków powiatowo-gminnych,2)
wzór zgłoszenia w sprawie rejestracji związku powiatowo-gminnego,3)
wzór zgłoszenia w sprawie zmiany statutu związku powiatowo-gminnego,4)
wzór zgłoszenia w sprawie wykreślenia związku powiatowo-gminnego z rejestru związków powiatowo-gminnych,5)
dokumentację niezbędną do sporządzenia zgłoszeń, o których mowa w pkt 2-4,6)
sposób prowadzenia rejestru związków powiatowo-gminnych, w tym sposób dokonywania wpisów w tym rejestrze,7)
zakres danych podlegających wpisowi do rejestru związków powiatowo-gminnych,8)
tryb ogłaszania statutu związku powiatowo-gminnego, zmiany tego statutu oraz informacji o wykreśleniu związku powiatowo-gminnego z rejestru związków powiatowo-gminnych- mając na uwadze konieczność zapewnienia sprawności postępowania w sprawach dokonywania wpisów w rejestrze związków powiatowo-gminnych oraz ogłaszania aktów i informacji, o których mowa w pkt 8, jednolitości zgłoszeń oraz uwzględniając, że rejestr związków powiatowo-gminnych powinien zawierać w szczególności nazwę związku powiatowo-gminnego i jego siedzibę, oznaczenie powiatów i gmin uczestniczących w związku oraz wskazanie zadań związku.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »