Art. 72b. - [Rejestracja związków powiatowo-gminnych] - Samorząd powiatowy.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.107 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 stycznia 2024 r.
Art.  72b.  [Rejestracja związków powiatowo-gminnych]
1. 
Rejestr związków powiatowo-gminnych prowadzi minister właściwy do spraw administracji publicznej. Przepisy art. 68 ust. 2-5 stosuje się odpowiednio.
2. 
Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia:
1)
tryb postępowania w sprawach:
a)
rejestracji związku powiatowo-gminnego,
b)
rejestracji zmiany statutu związku powiatowo-gminnego,
c)
wykreślenia związku powiatowo-gminnego z rejestru związków powiatowo-gminnych,
2)
wzór zgłoszenia w sprawie rejestracji związku powiatowo-gminnego,
3)
wzór zgłoszenia w sprawie zmiany statutu związku powiatowo-gminnego,
4)
wzór zgłoszenia w sprawie wykreślenia związku powiatowo-gminnego z rejestru związków powiatowo-gminnych,
5)
dokumentację niezbędną do sporządzenia zgłoszeń, o których mowa w pkt 2-4,
6)
sposób prowadzenia rejestru związków powiatowo-gminnych, w tym sposób dokonywania wpisów w tym rejestrze,
7)
zakres danych podlegających wpisowi do rejestru związków powiatowo-gminnych,
8)
tryb ogłaszania statutu związku powiatowo-gminnego, zmiany tego statutu oraz informacji o wykreśleniu związku powiatowo-gminnego z rejestru związków powiatowo-gminnych

- mając na uwadze konieczność zapewnienia sprawności postępowania w sprawach dokonywania wpisów w rejestrze związków powiatowo-gminnych oraz ogłaszania aktów i informacji, o których mowa w pkt 8, jednolitości zgłoszeń oraz uwzględniając, że rejestr związków powiatowo-gminnych powinien zawierać w szczególności nazwę związku powiatowo-gminnego i jego siedzibę, oznaczenie powiatów i gmin uczestniczących w związku oraz wskazanie zadań związku.