Art. 16. - [Obowiązek zwolnienia od pracy pracownika będącego członkiem organu izby] - Samorząd pielęgniarek i położnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2021.628 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 6 kwietnia 2021 r.
Art.  16.  [Obowiązek zwolnienia od pracy pracownika będącego członkiem organu izby]
1. 
Na wniosek okręgowej rady albo jej przewodniczącego lub Naczelnej Rady albo jej Prezesa pracodawca jest obowiązany zwolnić od pracy pracownika będącego członkiem organu izby lub wykonującego czynności na rzecz izby, bez prawa do wynagrodzenia.
2. 
Naczelna Rada określa zasady i tryb kompensacji wynagrodzenia przez organy samorządu na czas zwolnień od pracy, o których mowa w ust. 1, oraz tryb zwrotu kosztów podróży i innych uzasadnionych wydatków poniesionych przez członka w związku z wykonywaniem czynności na rzecz izby, biorąc pod uwagę przepisy wydane na podstawie art. 775 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320).