Art. 4b. - [Wniosek rady gminy o wydanie rozporządzenia] - Samorząd gminny.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.609 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 22 kwietnia 2024 r. do: 31 grudnia 2025 r.
Art. 4b. [Wniosek rady gminy o wydanie rozporządzenia]
1.
Wydanie rozporządzenia, o którym mowa w art. 4 ust. 1, na wniosek rady gminy wymaga:1)
wniosku rady gminy poprzedzonego przeprowadzeniem przez tę radę konsultacji z mieszkańcami, wraz z uzasadnieniem oraz niezbędnymi dokumentami, mapami i informacjami potwierdzającymi zasadność wniosku;2)
opinii rad gmin objętych wnioskiem, poprzedzonych przeprowadzeniem przez te rady konsultacji z mieszkańcami, a w przypadku zmiany granic gminy naruszającej granice powiatów lub województw - opinii odpowiednich rad powiatów lub sejmików województw;3)
opinii wojewody właściwego dla gminy lub gmin objętych wnioskiem.2.
Do wniosku i opinii, o których mowa w ust. 1, przepisy art. 4a ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio.3.
Rada gminy występuje z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1, do ministra właściwego do spraw administracji publicznej za pośrednictwem wojewody, w terminie do dnia 31 marca.4.
Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, tryb postępowania przy składaniu wniosków, o których mowa w ust. 1, oraz dokumenty, które należy dołączyć do wniosku.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (1)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (1)
Akty prawne liczba obiektów na liście: (5)
Akty wykonawcze liczba obiektów na liście: (3)
- Zm.: rozporządzenie w sprawie trybu postępowania przy składaniu wniosków dotyczących tworzenia, łączenia, dzielenia, znoszenia i ustalania granic gmin, nadawania gminie lub miejscowości statusu miasta, ustalania i zmiany nazw gmin i siedzib ich władz oraz dokumentów wymaganych w tych sprawach.
- Zm.: rozporządzenie w sprawie trybu postępowania przy składaniu wniosków dotyczących tworzenia, łączenia, dzielenia, znoszenia i ustalania granic gmin, nadawania gminie lub miejscowości statusu miasta, ustalania i zmiany nazw gmin i siedzib ich władz oraz dokumentów wymaganych w tych sprawach.
- Tryb postępowania przy składaniu wniosków dotyczących tworzenia, łączenia, dzielenia, znoszenia i ustalania granic gmin, nadawanie gminie lub miejscowości statusu miasta, ustalanie i zmiana nazw gmin i siedzib ich władz oraz dokumenty wymagane w tych sprawach.
Akty interpretujące liczba obiektów na liście: (2)
Orzeczenia i pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (43)
Komentarze i publikacje liczba obiektów na liście: (17)
Komentarze praktyczne liczba obiektów na liście: (1)
Komentarze liczba obiektów na liście: (6)
Monografie liczba obiektów na liście: (4)
Artykuły liczba obiektów na liście: (4)
- Działania ustawodawcy polskiego na rzecz zwiększania zaangażowania obywateli w wykonywanie zadań publicznych i krzewienia idei samorządności na szczeblu gminy. Ciągle dojrzewająca demokracja czy konieczna potrzeba umocnienia i redefinicji prawnej pozycji podmiotów obywatelskich?
- Indywidualny akt normatywny
- Konsultacje z mieszkańcami na tle procedury nadania gminie lub miejscowości statusu miasta