Art. 21. - Rzesza Niemiecka-Polska. Umowa o wzajemnej komunikacji kolejowej. Berlin.1926.03.27.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1927.48.433

Akt utracił moc
Wersja od: 23 kwietnia 1938 r.
Artykuł  21 6

Stacje odprawy celnej i rewizji paszportów.

(1)
Dla odprawy celnej i rewizji paszportów bada przeznaczone następujące stacje:
Na przejściu kolejowemOdprawa celna i rewizja paszportowaUwagi
polskaniemiecka
Strzebielino-Gr. BoschpolStrzebielinoGr. Boschpol
Chojnice-FirchauChojniceFirchau
Kaczory-SchneidemiülKaczorySchneidemiül
Drawski Młyn-KreuzDrawski MłynKreuz
Zbąszyń-Neu BentschenZbąszyńNeu Bentschen
Leszno-FraustadtLesznoFraustadt
Rawicz-WehrseRawiczWehrse
Rawicz-TrachenbergRawiczTrachenberg
Zduny-MilitschZdunyMilitsch
Sośnie-NeumittelwaldeSośnieNeumlttelwalde
Łęka-KostauŁęka - dla ruchu towarowego,

Kępno - dla ruchu osobowego i bagażowego

Kostau - dla miejscowego ruchu osobowego i bagażowego,z resztą- Pitschen
Tczew-Simonsdorf-MarieriburgTczew przez PolskęMarienburg
Simonsdorf
(gdańska)
Gardeja-Garnsee (Westpr.)GardejaGarnsee" (Westpr.)
Jamielnik-Dt. EylauJamielnikDt. Eylau
Rakowice-Dt. EylauRakowiceDt. Eylau
Grajewo-ProstkenGrajewoProstken
Raczki-ReussRaczkiReuss
A. Normalnotorowe koleje.
Lubliniec - TeichwaldeLubliniecTeichwalde
Pawonków - WildfurtPawonkówWildfurt
Strzybnica - BrunneckStrzybnicaBrunneck
Rojca - Beuthen (Oberschles.) StadtwaldRojcaBeuthen (Oberschles.) Stadtwaldtylko dla ruchu osobowego
Chorzów - Beuthen (Oberschles.) Beuthen (Oberschles.)Beuthen (Oberschles.) w ruchu osobowym do 15 maja 1940 r.
ChorzówBeuthen (Oberschles.)w ruchu towarowym
Chebzie - BorsigwerkChebzieBorsigwerktylko w ruchu towarowym
Ruda Śl. - Hindenburg (Oberschles.) Ruda Śl.Hindenburg (Oberschles.)
Makoszowy - Gleiwitz Ost.MakoszowyGleiwitz Ost.
Sumina - Buchenau (Oberschles.) SuminaWaldeck (Oberschles.)w ruchu osobowym
SuminaBuchenau (Oberschles.)w ruchu towarowym
Olza - Annaberg (Oberschles.) OlzaAnnaberg (Oberschles.)
B. Wąskotorowe koleje.
Pole Północne - RossbergPole PółnocneRossbergtylko w ruchu towarowym
Sucha Góra - Beuthen NordSucha GóraBeuthen Nord
Auf dem ÜbergangDeutschePolnischeBemerkungen
Zollabfertigung und
Passprüfung
A. Normalspur.
Teichwalde - LubliniecTeichwaldeLubliniec
Wildfurt - PawonkowWildfurtPawonków
Brunneck - StrzybnicaBrunneckStrzybnica
Beuthen - (Oberschles.) Stadtwald-RojcaBeuthen (Oberschles.)Rojcanur Reiseverkehr
Stadtwald
Beuthen (Oberschles.) - ChorzówBeuthen (Oberschles.)Beuthen (Oberschles.)im Reiseverkehr bis 15.5 1940
Beuthen (Oberschles.)Chorzówim Güterverkehr
Borsigwerk - ChebzieBorsigwerkChebzienur Güterverkehr
Hindenburg (Oberschles.) - Ruda Ś1.Hindenburg (Oberschles.)Ruda Śl.
Gleiwitz Ost - MakoszowyGleiwitz OstMakoszowy
Buchenau (Oberschles.) - SuminaWaldeck (Oberschles,)Suinmaim Reiseverkehr
Buchenau (Oberschles.)Suminaim Güterverkehr
Annaberg (Oberschles.) - OlzaAnnaberg (Oberschles.)Olza
B. Schmalspur.
Rossberg-Pole PółnocneRossbergPole Północnenur Güterverkehr
Beuthen Nord-Sucha GóraBeuthen NordSucha Góra
(2)
Szczególne postanowienia co do odprawy celnej i rewizji paszportów zawarte są w załączniku E.
(3)
Zamiast wyżej wymienionych stacyj odprawy celnej i rewizji paszportów mogą być, za wzajemnem porozumieniem się Rządów, wyznaczone inne [patrz ustąp (3) artykułu 3].
(4)
Każda Strona umawiająca się ma prawo posyłać swych pracowników w pociągach przechodzących granicą do najbliższej stacji postoju na obszarze drugiej Strony i zpowrotem, w celu wykonywania na własnym obszarze aż do granicy nadzoru celnego i policji paszportowej. Do pracowników tych należy odpowiednio stosować postanowienia artykułu 16.
6 Art. 21:

- zmieniony przez § 5 umowy międzynarodowej z dnia 2 czerwca 1937 r. (Dz.U.37.76.548) zmieniającej nin. umowę międzynarodową z dniem 30 października 1937 r.

- zmieniony przez § 5 umowy międzynarodowej z dnia 8 lipca 1937 r. (Dz.U.38.28.251) zmieniającej nin. umowę międzynarodową z dniem 23 kwietnia 1938 r.