Rzesza Niemiecka-Polska. Porozumienie w sprawie wzajemnego uznawania świadectw sprawności technicznej dla statków powietrznych i silników lotniczych. Warszawa.1937.07.02.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1938.15.102

Akt utracił moc
Wersja od: 27 lutego 1938 r.

POROZUMIENIE
między Rzecząpospolitą Polską a Rzeszą Niemiecką w sprawie wzajemnego uznawania świadectw sprawności technicznej dla statków powietrznych i silników lotniczych, podpisane w Warszawie dnia 2 lipca 1937 r.

W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ,

MY, IGNACY MOŚCICKI,

PREZYDENT RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ,

wszem wobec i każdemu z osobna, komu o tym wiedzieć należy, wiadomym czynimy:

Dnia drugiego lipca tysiąc dziewięćset trzydziestego siódmego roku podpisane zostało w Warszawie między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Rzeszy Niemieckiej porozumienie w sprawie wzajemnego uznawania świadectw sprawności technicznej dla statków powietrznych i silników lotniczych o następującym brzmieniu dosłownym:

POROZUMIENIE

między Rzecząpospolitą Polską, a Rzeszą Niemiecką, w sprawie wzajemnego uznawania świadectw sprawności technicznej dla statków powietrznych i silników lotniczych.

Rząd Rzeczypospolitej Polskiej i Rząd Rzeszy Niemieckiej pragnąc uregulować sprawę wzajemnego uznawania świadectw sprawności technicznej dla statków powietrznych i silników lotniczych postanowiły zawrzeć w tym celu porozumienie i mianowały swymi Pełnomocnikami:

RZĄD POLSKI:

Pana Jana SZEMBEKA, Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych,

RZĄD NIEMIECKI:

Pana Hans Adolf von MOLTKE, Ambasadora Nadzwyczajnego i Pełnomocnego Rzeszy Niemieckiej w Warszawie,

którzy, po wymianie swych pełnomocnictw, uznanych za dobre i w należytej formie, zgodzili się na następujące postanowienia:

Świadectwa sprawności technicznej dla statków powietrznych i silników lotniczych wydane przez władze jednej Strony Umawiającej się, mają na terytorium drugiej Strony Umawiającej się taką samą ważność, jak świadectwa sprawności technicznej, wydane przez władze tejże Strony.

Porozumienie niniejsze odnosi się tylko do statków powietrznych i silników lotniczych, wytworzonych w Polsce i w Niemczech.

Porozumienie niniejsze będzie ratyfikowane; wymiana dokumentów ratyfikacyjnych nastąpi w Berlinie w czasie możliwie najkrótszym. Wejdzie ono w życie 30 dnia po dacie wymiany dokumentów ratyfikacyjnych.

Porozumienie może być wypowiedziane przez którąkolwiek z Umawiających się Stron w każdej chwili; przestanie ono jednak obowiązywać po upływie 60 dni po dacie notyfikacji drugiej Stronie o tym wypowiedzeniu.

Niniejsze porozumienie sporządzono w dwóch oryginalnych egzemplarzach, każdy w języku polskim i niemieckim, przy czym obydwa teksty są jednakowo miarodajne.

Warszawa, dn. 2 lipca 1937 r.

Zaznajomiwszy się z powyższym porozumieniem, uznaliśmy je i uznajemy za słuszne zarówno w całości, jak i każde z postanowień w nim zawartych; oświadczamy, że jest przyjęte, ratyfikowane i potwierdzone i przyrzekamy, że będzie niezmiennie zachowywane.

Na dowód czego wydaliśmy Akt niniejszy, opatrzony pieczęcią Rzeczypospolitej.

W Warszawie, dnia 29 października 1937 r.