Art. 15. - Rzesza Niemiecka-Polska. Obopólna odprawa celna i paszportowa oraz ruch kolejowy w Korzeniowie. Berlin.16.06.1926.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1927.66.584

Akt utracił moc
Wersja od: 27 lipca 1927 r.
Artykuł  15.
(1)
Towarzystwo kolejki Kwidzyńskiej (Kleinbahngesellschaft Marienwerder) i jego prawni następcy są uprawnieni eksploatować na własny rachunek część kolejki, położoną na polskim obszarze między opaską a granicą państwową, w związku z eksploatacją pozostałych części kolejki Kwidzyńskiej w ten sposób, że wszelkie koszty odbudowy i utrzymania urządzeń kolejowych poniesie przedsiębiorstwo kolejowe i ono będzie pobierało wszelkie dochody z eksploatacji.
(2)
Dla ruchu, utrzymania i ewentualnych zmian części kolejki, położonych na polskim obszarze, są miarodajne obowiązujące w tym względzie polskie ustawy.
(3)
Przedsiębiorca kolejki jest uprawniony oddać wykonywanie ruchu i utrzymanie innemu przedsiębiorcy według powyższych postanowień. W tym wypadku zostaje jednak odpowiedzialny za wypełnienie ciążących na nim zobowiązań.
(4)
Do pracowników kolejki, czynnych służbowo na polskim obszarze, mają odpowiednie zastosowanie postanowienia artykułów 9 do 14.