§ 3. - Rzeczoznawcy Ministra Kultury w zakresie opieki nad zabytkami.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2020.1901 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 28 października 2020 r.
§  3. 
1. 
Wniosek o nadanie uprawnień rzeczoznawcy, składany przez kandydata na rzeczoznawcę do ministra, za pośrednictwem Generalnego Konserwatora Zabytków, powinien zawierać:
1)
imię, nazwisko;
2)
datę i miejsce urodzenia;
3)
miejsce zamieszkania;
4)
adres do korespondencji;
5)
informację o wykształceniu;
6)
opis praktyki zawodowej;
7)
wskazanie miejsca pracy;
8)
wskazanie ważniejszych publikacji w zakresie opieki nad zabytkami;
9)
wskazanie dziedziny i specjalizacji, w których kandydat ubiega się o nadanie uprawnień rzeczoznawcy;
10)
nazwę i adres stowarzyszenia, uczelni lub instytucji kultury rekomendującej kandydata.
2. 
Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, kandydat na rzeczoznawcę dołącza:
1)
dokumenty lub ich poświadczone kopie potwierdzające posiadane wykształcenie, stopnie lub tytuły naukowe albo stopnie lub tytuły w zakresie sztuki;
2)
dokumenty lub ich poświadczone kopie potwierdzające posiadanie praktyki, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 2;
3)
pisemną rekomendację stowarzyszenia, uczelni lub instytucji kultury wyspecjalizowanych w opiece nad zabytkami;
4)
oświadczenie o korzystaniu z pełni praw cywilnych i obywatelskich.
3. 
Generalny Konserwator Zabytków przekazuje ministrowi wniosek, o którym mowa w ust. 1, wraz ze swoim stanowiskiem w sprawie.
4. 
Przed przekazaniem do ministra wniosku, o którym mowa w ust. 1, Generalny Konserwator Zabytków może zwrócić się do jednego lub kilku wojewódzkich konserwatorów zabytków o wyrażenie opinii o kandydacie na rzeczoznawcę.