Art. 26. - Rumunia-Polska. Konwencja o wolności tranzytu kolejowego z Polski do Polski przez terytorjum rumuńskie pomiędzy Zaleszczykami a Jasienowem Polnym. Bukareszt.1929.10.30.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1931.74.597

Akt utracił moc
Wersja od: 2 sierpnia 1931 r.
Artykuł  26.
1.
Nałożone na wagony zamknięcia celne mogą być zerwane na terytorjum rumuńskiem jedynie w razie nieuniknionej potrzeby ze stanowiska kolejowego. Zamiast zerwanych zamknięć powinny być przez władze celne rumuńskie nałożone nowe zamknięcia.
2.
Wyładowanie ani naładunek towarów nie może się odbywać na terytorjum rumuńskiem. Przeładowanie może się odbywać jedynie w razie uszkodzenia wagonów i zostanie wykonane pod nadzorem organów celnych rumuńskich.
3.
O zmianie składu pociągów z powodu niezdatności wagonów, o zerwaniu zamknięcia celnego i nałożeniu nowego, o przyczynach, które spowodowały to postępowanie, jak również o przeładowaniu ładunków powinien być sporządzony protokół dla urzędu celnego polskiego przez funkcjonarjuszów polskich, w porozumieniu z funkcjonarjuszami celnymi rumuńskimi.