Art. 4. - [Sposób informowania klientów o procedurze składania i rozpatrywania reklamacji] - Rozpatrywanie reklamacji przez podmioty rynku finansowego, Rzecznik Finansowy i Fundusz Edukacji Finansowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.1809 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 7 stycznia 2024 r.
Art.  4.  [Sposób informowania klientów o procedurze składania i rozpatrywania reklamacji]
1. 
Podmiot rynku finansowego zamieszcza w umowie zawieranej z klientem następujące informacje dotyczące procedury składania i rozpatrywania reklamacji:
1)
miejsce i formę złożenia reklamacji;
2)
termin rozpatrzenia reklamacji;
3)
sposób powiadomienia o rozpatrzeniu reklamacji.
2. 
W odniesieniu do klientów, którzy nie zawarli umowy z podmiotem rynku finansowego, informacje, o których mowa w ust. 1, powinny zostać dostarczone w ciągu 7 dni od dnia, w którym nastąpiło zgłoszenie roszczeń klienta wobec podmiotu rynku finansowego.