Art. 3. - [Forma reklamacji i miejsce jej złożenia] - Rozpatrywanie reklamacji przez podmioty rynku finansowego, Rzecznik Finansowy i Fundusz Edukacji Finansowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.1809 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 7 stycznia 2024 r.
Art.  3.  [Forma reklamacji i miejsce jej złożenia]
1. 
Reklamacja może być złożona w każdej jednostce podmiotu rynku finansowego obsługującej klientów.
2. 
Reklamacja może być złożona:
1)
na piśmie - osobiście w jednostce podmiotu rynku finansowego obsługującej klientów albo wysłana przesyłką pocztową w rozumieniu art. 3 pkt 21 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2022 r. poz. 896, 1933 i 2042), albo wysłana na adres do doręczeń elektronicznych, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 285), wpisany do bazy adresów elektronicznych, o której mowa w art. 25 tej ustawy;
2)
ustnie - telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty klienta w jednostce, o której mowa w ust. 1;
3)
w postaci elektronicznej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, o ile takie środki zostały do tego celu wskazane przez podmiot rynku finansowego.