Art. 10. - [Pouczenie w przypadku nieuwzględnienia roszczeń klienta] - Rozpatrywanie reklamacji przez podmioty rynku finansowego, Rzecznik Finansowy i Fundusz Edukacji Finansowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.1809 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 7 stycznia 2024 r.
Art.  10.  [Pouczenie w przypadku nieuwzględnienia roszczeń klienta]

W przypadku nieuwzględnienia roszczeń wynikających z reklamacji klienta treść odpowiedzi, o której mowa w art. 5 ust. 1, powinna zawierać również pouczenie o możliwości:

1)
odwołania się od stanowiska zawartego w odpowiedzi, jeżeli podmiot rynku finansowego przewiduje tryb odwoławczy, a także o sposobie wniesienia tego odwołania;
2)
skorzystania z instytucji mediacji albo sądu polubownego, albo innego mechanizmu polubownego rozwiązywania sporów, jeżeli podmiot rynku finansowego przewiduje taką możliwość;
3)
wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego;
4)
wystąpienia z powództwem do sądu powszechnego ze wskazaniem podmiotu, który powinien być pozwany i sądu miejscowo właściwego do rozpoznania sprawy.