Rozdział 2 - Rozpatrywanie reklamacji przez podmioty rynku finansowego - Rozpatrywanie reklamacji przez podmioty rynku finansowego, Rzecznik Finansowy i Fundusz Edukacji Finansowej.
Dz.U.2023.1809 t.j.
Akt obowiązującyRozdział 2
Rozpatrywanie reklamacji przez podmioty rynku finansowego
Rozpatrywanie reklamacji przez podmioty rynku finansowego
Odpowiedzi, o której mowa w art. 5 ust. 1, należy udzielić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem.
W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie, o którym mowa w art. 6, podmiot rynku finansowego w informacji przekazywanej klientowi, który wystąpił z reklamacją:
W przypadku niedotrzymania terminu określonego w art. 6, a w określonych przypadkach terminu określonego w art. 7, reklamację uważa się za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta.
Odpowiedź, o której mowa w art. 5 ust. 1, powinna zawierać w szczególności:
W przypadku nieuwzględnienia roszczeń wynikających z reklamacji klienta treść odpowiedzi, o której mowa w art. 5 ust. 1, powinna zawierać również pouczenie o możliwości: