Rozciągnięcie na przywozy kolejami wąskotorowemi zmian i uzupełnień taryfy towarowej polskich kolei żelaznych.
Dz.U.1924.95.889
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOLEI
z dnia 27 października 1924 r.
wydane w porozumieniu z. Ministrami: Skarbu, Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa i Dóbr Państwowych o rozciągnięciu na przewozy kolejami wąskotorowemu zmian i uzupełnień taryfy towarowej polskich kolei żelaznych.
W art. 73, ust. 7 w zdaniu: "przenoszące: dla wagonów o ładowności 10.000 i więcej kilogramów- 6 godzin, a dla wagonów o ładowności poniżej 10.000 kilogramów-3 godziny" (Dz. U. R. P. z 1922 r. № 60, poz. 545) normą godzin 6 i 3 zmienia się odpowiednio na 8 i 4 godziny.
We "Wstępie" (Dz. U. R. P. z 1923 r. № 137, poz. 1156) w okresie I, w wykazie III IV kolei wąskotorowych państwowych Dyrekcji Wileńskiej, nazwę kolei: "1. Liniewo-Prużany (patrz p. 99 Postan. taryf.)" zmienia się na: "1. Orańczyce-Prużany (patrz p. 99 Postan. taryf.)".
W części II "Postanowienia taryfowe i wykaz opłat dodatkowych":
W "Postanowieniach taryfowych": W rozdziale XXV "Przewóz linjami kolejowemi, stosującemi warunki specjalne", ustalonym rozporządzeniem z dnia 29 marca 1924 r. (Dz. U. R. P. № 30, poz. 305), w punk. 99 stówa: "na linji Liniewo-Prużany" zmienia się na: "na linji Orańczyce-Prużany". Pozatem tenże rozdział XXV uzupełnia się nowym punktem 100 o brzmieniu następującem:
"100. Na niżej wymienionych linjach kolei wąskotorowych opłaty przewozowe, podane w części IV niniejszej taryfy, pobiera się ze zniżką:
I. Na linji Antonówka-Chinocz:
a) przy przesyłkach wagonowych budulca obrobionego i nieobrobionego (z gr. 41) - 30%,
b) przy przesyłkach wagonowych drzewa opałowego (z gr. 42) - 20%.
II. Na wszystkich innych linjach kolei wąskotorowych, wymienionych we "Wstępie" do niniejszej taryfy:
a) przy przesyłkach wagonowych budulca obrobionego i nieobrobionego (z gr. 41) - 20%,
b) przy przesyłkach wagonowych drzewa opałowego (z gr. 42) - 10%.
III. Ma wszystkich linjach kolei wąskotorowych, wymienionych we "Wstępie" do niniejszej taryfy:
a) przy przesyłkach wagonowych szlaki i żużli (z gr. 43), kamieni surowych, łupanych, kruszonych, nieobrobionych, tłucznia (szabru, szutru), płyt chodnikowych i kostek brukowych) z gr. 55), piasku i żwiru (z gr. 56), cegły, dachówek, rur i sączków (dren) glinianych i piaskowych, niepolewanych i bez opakowania oraz klinkieru bez opakowania (z gr. 60)-15%".
W "Wykazie opłat dodatkowych":
W punk. 5 "Opłaty za załadowanie, wyładowanie lub przeładowanie" wysokość opłat 5, 4 i 9, ustalona rozporządzeniem z dnia 29 marca 1924 r. (Dz. U. R. P. № 30, poz. 305) nie ulega zmianie.
W punk. 7 "Opłaty za przetrzymanie wagonu i zajęcie torów", w dziale A "Postojowe", w ustępie pierwszym, pozycję f), ustaloną rozporządzeniem z dnia 29 marca 1924 r. (Dz. U. R. P. № 30, poz. 305, zmienia się w sposób następujący:
"f) dla wszystkich pozostałych przesyłek, załadowanych do wagonów:
o ładowności 10.000 i więcej kilogr. - 8 godz. służb.,
o ładowności poniżej 10.000 kilogr.- 4 godz. służb."
Sprostowanie:
W Dz. U. R. P. z 1924 r. Na 95 poz. 889, w rozporządzeniu Ministra Kolei z dnia 27 października 1924 r., wydanem w porozumieniu z Ministrami: Skarbu, Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa i Dóbr Państwowych o rozciągnięciu na przewozy kolejami wąskotorowemi zmian i uzupełnień taryfy towarowej polskich kolei żelaznych, § 1 rozporządzenia (str. 1404, szpalta druga) w części II "Postanowienia taryfowe" w punk. 100 ustępy I i II, rozpoczynające się od słów: "I. Na linji Antonówka-Chinocz i t. d., aż do słów: drzewa opałowego (z gr. 42) - 10%", winny brzmieć:
"I. Na linji Antonówka-Chinocz:
II. Na wszystkich innych linjach kolei wąskotorowych, wymienionych we "Wstępie" do niniejszej taryfy:
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »