Rozciągnięcie na przewozy kolejami wąskotorowemi zmian i uzupełnień taryfy ogólnej na przewóz towarów, zwłok i zwierząt.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1923.110.878

Akt jednorazowy
Wersja od: 31 października 1923 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOLEI ŻELAZNYCH
z dnia 24 października 1923 r.
o rozciągnięciu na przewozy kolejami wąskotorowemi zmian i uzupełnień taryfy ogólnej na przewóz towarów, zwłok i zwierząt.

Na mocy dekretu z dnia 7 lutego 1919 r. o tymczasowem przekazaniu Ministrowi Komunikacji prawa wydawania przepisów o przewozie pasażerów, bagażu i towarów oraz ustalania taryf przewozowych na kolejach polskich (Dz. P. P. P. № 14, poz. 152) zarządza się w porozumieniu z Ministrami Skarbu oraz Przemysłu i Handlu, co następuje:
Na przewozy kolejami wąskotorowemi, stosującemi taryfę ogólną na przewóz towarów, zwłok i zwierząt, wyszczególnionemi w rozporządzeniach Ministra Kolei Żelaznych z dnia 26 lipca 1922 r. (Dz. U. R. P. № 60, poz. 545, z dnia 18 września 1922 r. (Dz. U. R. P. № 82, poz. 736) z dnia 23 grudnia 1922 r. (Dz. U. R. P. № 116, poz. 1066) i z dnia 24 lipca 1923 r. (Dz. U. R. P. № 76, poz. 604), rozciąga się rozporządzenie Ministra Kolei Żelaznych z dnia 20 października 1923 r. o zmianach i uzupełnieniach taryfy ogólnej na przewóz towarów, zwłok i zwierząt (Dz. U. R. P. № 109, poz. 863) z następującemi odstępstwami i wyjątkami:

A. W części II "Postanowienia taryfowe i wykaz opłat dodatkowych". (Dz. U. R. P. z 1922 r. № 48, poz. 428 i № 60, poz. 545):

W "Postanowieniach taryfowych":

"Wstęp" nie ulega zmianie.

Punkt 95 nie ulega zmianie.

W "Wykazie opłat dodatkowych":

W punk. 7. "Opłaty za przetrzymanie wagonu i t. d." ustęp I i II zmienia się w sposób następujący:

"I. Opłaty za przetrzymanie wagonów, w tej liczbie i specjalnych (oprócz wagonów 30-tonnowych i wagonów-kotłów (cystern), używanych do przewozu ropy naftowej i jej przetworów, patrz niżej punkt II), pobiera się:

a) za każdą rozpoczętą godzinę pierwszej doby po upływie terminu wolnego od postojowego i za każdy wagon 25.000 mk.

b) za rozpoczętą drugą dobę i jeden wagon 750.000 mk.

c) za rozpoczętą trzecią i każdą następną dobę i jeden wagon 1.000.000 mk.

II. Opłaty za przetrzymanie wagonów 30-tonnowych i wagonów-kotłów (cystern) używanych do przewozu ropy naftowej i jej przetworów, pobiera się:

a) za każdą rozpoczętą godzinę pierwszej doby po upływie terminu wolnego od postojowego i za każdy wagon 37.500 mk.

b) za rozpoczętą drugą dobę i jeden wagon 1.125.000 mk.

c) za rozpoczętą trzecią i każdą następną dobę i jeden wagon 1.687.500 mk."

W punk. 11 "Opłaty za nowe nadanie przesyłki na żądanie odbiorcy" wysokość opłat, ustalona z dniem 1 października 1923 r. (Dz. U. R. P. № 94, poz. 737), zmienia się w sposób następujący:

"za każde 100 kilogramów 1.440 mk.

najmniej od wagonu:

a) o ładowności poniżej 5.000 kg. 72.000 mk.

b) o ładowności 5.000 i więcej kg. 144.000 mk.

B. W czyści IV "Tablice opłat przewozowych" (Dz. U. R. P. z 1922 r. № 91, poz. 847 i № 113, poz. 1028 oraz z r. 1923: № 17, poz. 112; № 37, poz. 247; №> 73, poz. 575; № 93, poz. 742 i № 109, poz. 868):

Dział I. "Opłaty za przewóz towarów" (Dz. U. R. P. z 1923 r. № 63, poz. 491, ustalony z dniem 1 października 1923 r. (Dz. U. R. P. № 94, poz. 757), podwyższa się o 200%.

C. Część V "Taryfy wyjątkowe" (Dz. U. R. R z 1923 r. № 17, poz. 112) nie ma zastosowania na kolejach wąskotorowych.

Rozporządzenie niniejsze zyskuje moc obowiązującą z dniem 1 listopada 1923 r.