§ 1. - Rozciągnięcie na przewozy kolejami wąskotorowemi zmian i uzupełnień taryfy ogólnej na przewóz towarów, zwłok i zwierząt.
Dz.U.1923.121.984
Akt jednorazowyA. W części U "Postanowienia" taryfowe i wykaz opłat dodatkowych" (Dz. U. R. P. z 1922 r. № 48, poz. 428 i № 60, por. 545):
W "Postanowieniach taryfowych":
W punk. 94 (Dz. U. R. P. z 1922 r. № 116, poz. 1066) wysokość procentowego podwyższenia opłat przewozowych, podanych w części IV taryfy, dla linji Sochaczew-Wyszogród-Piaski zmienia się na 200% zamiast dotychczasowych 100%.
W "Wykazie opłat dodatkowych":
W punk. 7 "Opłaty za przetrzymanie wagonu i zajęcie torów", wysokość opłat, ustalona z dniem 1 listopada 1923 r. (Dz. U. R. P. № 110, poz. 878) zmienia się w sposób następujący:
"w ust. I: | a) | za każdą rozpoczętą godzinę pierwszej doby po upływie terminu wolnego od postojowego i za każdy wagon 75.000 mk. |
b) | za rozpoczętą drugą dobę i jeden wagon 2.250.000 mk. | |
c) | za rozpoczętą trzecią i każdą następną dobą i jeden" wagon 3.000.000 mk. | |
w ust. II: | a) | za każdą rozpoczętą godzinę pierwszej doby po upływie terminu wolnego od postojowego i za każdy wagon 112.500 mk. |
b) | za rozpoczętą drugą dobę i jeden wagon 3.375.000 mk. | |
c) | za rozpoczętą trzecią i każdą następną dobę i jeden wagon 5.062.500 mk.". |
W punk. 11 "Opłaty za nowe nadanie przesyłki na żądanie odbiorcy" wysokość opłat, ustalona z dniem 1 listopada 1923 r. (Dz. U. R. P. № 110, poz. 878) zmienia się w sposób następujący:
"za każde 100 kilogramów 4.320 mk
najmniej od wagonu:
a) o ładowności poniżej 5,000 kg. 216.000 rnk.
b) o ładowności 5.000 i więcej kg. 432.000 mk."
B. W części IV "Tablice opłat przewozowych" (Dz. U. R. P. z 1922 r. № 91, poz. 847 i № 113, poz. 1028 oraz z r. 1923: № 17, poz. 112; № 37, poz. 247; № 73, poz. 575; № 93, poz. 742; № 109, poz. 868 i № 119, poz. 960):
Dział I "Opłaty za przewóz towarów" (Dz. U. R. P. z 1923 r. № 63, poz. 491), ustalony z dniem 1 listopada 1923 r. (Dz. U. R. P. № 110, poz. 878) podwyższa się o 200%.
C. Część V "Taryfy wyjątkowe" (Dz. U. R. P. z 1923 r. № 17, poz. 112) nie ma zastosowania na kolejach wąskotorowych.