§ 5. - Rodzaje innych form wychowania przedszkolnego, warunki tworzenia i organizowania tych form oraz sposób ich działania.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2009.83.693

Akt utracił moc
Wersja od: 3 czerwca 2009 r.
§  5.
Organ prowadzący punkt lub zespół ustala jego organizację, określając w szczególności:
1)
nazwę punktu lub zespołu i miejsce jego prowadzenia;
2)
cele i zadania punktu lub zespołu oraz sposób ich realizacji, z uwzględnieniem wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka oraz wspomagania rodziny w wychowaniu dziecka i przygotowaniu go do nauki w szkole, a w przypadku dzieci niepełnosprawnych - ze szczególnym uwzględnieniem rodzaju i stopnia niepełnosprawności;
3)
dzienny wymiar godzin zajęć w punkcie lub zespole, w tym wymiar godzin zajęć, w czasie których jest realizowana podstawa programowa wychowania przedszkolnego, a w przypadku zespołu również dni tygodnia, w których są prowadzone zajęcia;
4)
warunki przyjmowania dzieci na zajęcia w punkcie lub zespole;
5)
prawa i obowiązki wychowanków punktu lub zespołu, w tym:
a)
warunki pobytu dzieci w punkcie lub zespole zapewniające im bezpieczeństwo,
b)
przypadki, w których organ prowadzący może skreślić dziecko z listy wychowanków punktu lub zespołu;
6)
sposób sprawowania opieki nad dziećmi w czasie zajęć;
7)
warunki przyprowadzania dzieci na zajęcia i odbierania z nich przez rodziców (prawnych opiekunów) lub upoważnioną przez nich osobę zapewniającą dziecku pełne bezpieczeństwo;
8)
warunki organizowania zajęć dodatkowych, wykraczających poza zakres podstawy programowej wychowania przedszkolnego;
9)
terminy przerw w pracy punktu lub zespołu;
10)
zakres zadań nauczycieli prowadzących zajęcia w punkcie lub zespole, związanych z:
a)
współdziałaniem z rodzicami (prawnymi opiekunami) w sprawach wychowania i nauczania dzieci, z uwzględnieniem prawa rodziców (prawnych opiekunów) do znajomości treści zawartych w programie wychowania przedszkolnego realizowanym w punkcie lub zespole oraz uzyskiwania informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i rozwoju,
b)
zachowaniem właściwej jakości pracy wychowawczo-dydaktycznej,
c)
prowadzeniem obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowaniem tych obserwacji,
d)
przeprowadzeniem, w roku szkolnym poprzedzającym rok szkolny, w którym możliwe jest rozpoczęcie przez dziecko nauki w szkole podstawowej, diagnozy gotowości do podjęcia nauki w szkole,
e)
współpracą ze specjalistami świadczącymi dzieciom pomoc psychologiczno-pedagogiczną lub opiekę zdrowotną.