RFN-Polska. Umowa o budowie i utrzymaniu granicznych obiektów mostowych w ciągu linii kolejowych o znaczeniu państwowym w Rzeczypospolitej Polskiej i w ciągu federalnych linii kolejowych w Republice Federalnej Niemiec. Frankfurt n. Odrą.2008.02.26.
Dz.U.2009.68.577
Akt obowiązującyUMOWA
między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec o budowie i utrzymaniu granicznych obiektów mostowych w ciągu linii kolejowych o znaczeniu państwowym w Rzeczypospolitej Polskiej i w ciągu federalnych linii kolejowych w Republice Federalnej Niemiec,
podpisana we Frankfurcie n. Odrą dnia 26 lutego 2008 r.
PREZYDENT RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
podaje do powszechnej wiadomości:
Dnia 26 lutego 2008 r. we Frankfurcie n. Odrą została podpisana Umowa między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec o budowie i utrzymaniu granicznych obiektów mostowych w ciągu linii kolejowych o znaczeniu państwowym w Rzeczypospolitej Polskiej i w ciągu federalnych linii kolejowych w Republice Federalnej Niemiec, w następującym brzmieniu:
Umowa
między
Rzecząpospolitą Polską
a
Republiką Federalną Niemiec
o budowie i utrzymaniu granicznych obiektów mostowych
w ciągu linii kolejowych o znaczeniu państwowym w Rzeczypospolitej Polskiej
i w ciągu federalnych linii kolejowych w Republice Federalnej Niemiec
Rzeczpospolita Polska
i
Republika Federalna Niemiec,
zwane dalej "Umawiającymi się Stronami",
działając zgodnie z Traktatem z dnia 17 czerwca 1991 r. między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec o dobrym sąsiedztwie i przyjaznej współpracy,
dążąc do ułatwienia ruchu kolejowego między obu Państwami oraz ruchu tranzytowego przez ich terytoria,
mając na celu uregulowanie zasad budowy i utrzymania granicznych obiektów mostowych zlokalizowanych w ciągu linii kolejowych o znaczeniu państwowym w Rzeczypospolitej Polskiej i w ciągu federalnych linii kolejowych w Republice Federalnej Niemiec,
uzgodniły, co następuje:
Przedmiot Umowy
Przedmiot Umowy
Zakres Umowy
Definicje
W rozumieniu niniejszej Umowy następujące określenia oznaczają:
Budowa granicznych obiektów mostowych
Budowa granicznych obiektów mostowych
Odbudowa i budowa nowych granicznych obiektów mostowych
W celu usprawnienia transgranicznego ruchu kolejowego Umawiające się Strony będą we wzajemnym porozumieniu:
Stosowanie norm technicznych i przepisów budowlanych
Odbiór
Koszty budowy
Uzgodnienia
Utrzymanie granicznych obiektów mostowych
Utrzymanie granicznych obiektów mostowych
Przedmiot utrzymania
Realizacja utrzymania
Wymiana dokumentacji
Właściwe przedsiębiorstwo infrastruktury kolejowej jednej Umawiającej się Strony przekazuje właściwemu przedsiębiorstwu infrastruktury kolejowej drugiej Umawiającej się Strony na jego wniosek jednorazowo, bezpłatnie jeden egzemplarz posiadanej dokumentacji dotyczącej granicznych obiektów mostowych i należących do nich urządzeń.
Informowanie o planowanych robotach
Koszty utrzymania
Wszelkie koszty związane z utrzymaniem granicznych obiektów mostowych i należących do nich urządzeń ponosi ta Umawiająca się Strona, która jest właściwa zgodnie z artykułem 8.
Przeprowadzanie badań
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Informowanie
Prawo wstępu
Regulacje podatkowe
Ochrona danych osobowych
Przekazywanie i wykorzystanie danych osobowych, zwanych dalej danymi, w ramach niniejszej Umowy odbywa się z uwzględnieniem prawa wewnętrznego każdej z Umawiających się Stron, zgodnie z następującymi postanowieniami:
Regulacje dotyczące prawa pracy
Do czynności osób uczestniczących w budowie i utrzymaniu granicznych obiektów mostowych stosuje się wewnętrzne przepisy prawa pracy obowiązujące na terytorium tej Umawiającej się Strony, na którym wykonywane są te czynności, zgodnie z Dyrektywą 96/71/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 16 grudnia 1996 r. o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług.
Wspólna Grupa Robocza
Postanowienia końcowe
Postanowienia końcowe
Różnice zdań
Różnice zdań dotyczące interpretacji lub stosowania niniejszej Umowy powinny być rozwiązywane przez utworzoną w tym celu, zgodnie z artykułem 19, Wspólną Grupę Roboczą w ścisłej współpracy z właściwymi organami Umawiających się Stron. W wypadku nieosiągnięcia porozumienia może być wykorzystana droga dyplomatyczna.
Okres obowiązywania
Niniejszą Umowę zawiera się na czas nieokreślony. Może ona zostać wypowiedziana przez każdą z Umawiających się Stron w drodze notyfikacji z zachowaniem pięcioletniego terminu wypowiedzenia na koniec roku kalendarzowego, jednakże nie wcześniej niż 20 lat od daty jej wejścia w życie.
Zmiana załączników
Zmiany i uzupełnienia Załączników do niniejszej Umowy zgodnie z propozycjami Wspólnej Grupy Roboczej, o której mowa w artykule 19, będą dokonywane w drodze wymiany not dyplomatycznych.
Wejście w życie
Sporządzono w Frankfurcie n/Odrą dn. 26 luty 2008 r. w dwóch egzemplarzach, każdy w językach polskim i niemieckim, przy czym obydwa teksty mają jednakową moc.
ZAŁĄCZNIK A 1
do Umowy
do Umowy
Rzecząpospolitą Polską
a
Republiką Federalną Niemiec
o budowie i utrzymaniu granicznych obiektów mostowych
w ciągu linii kolejowych o znaczeniu państwowym w Rzeczypospolitej Polskiej
i w ciągu federalnych linii kolejowych w Republice Federalnej Niemiec
Umawiające się Strony uzgodniły, co następuje:
ZAŁĄCZNIK B
między
Rzecząpospolitą Polskią
a
Republiką Federalną Niemiec
o budowie i utrzymaniu granicznych obiektów mostowych
w ciągu linii kolejowych o znaczeniu państwowym w Rzeczypospolitej Polskiej
i w ciągu federalnych linii kolejowych w Republice Federalnej Niemiec
Umawiające się Strony uzgodniły, co następuje:
* linia zamknięta
Po zaznajomieniu się z powyższą umową, w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej oświadczam, że:
Na dowód czego wydany został akt niniejszy, opatrzony pieczęcią Rzeczypospolitej Polskiej.
Dano w Warszawie dnia 26 września 2008 r.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »