Art. 10b. - [Wniosek o wydanie wizy krajowej w celu repatriacji] - Repatriacja.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.1105 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 25 maja 2022 r.
Art.  10b.  [Wniosek o wydanie wizy krajowej w celu repatriacji]
1. 
Osoba ubiegająca się o wydanie wizy krajowej w celu repatriacji składa osobiście wniosek o jej wydanie do konsula.
2. 
W szczególnych przypadkach, uzasadnionych osobistą sytuacją osoby, o której mowa w ust. 1, konsul może odstąpić od wymogu osobistego złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 1.
3. 
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, składa się na formularzu, który zawiera:
1)
następujące dane i informacje dotyczące wnioskodawcy:
a)
imię (imiona) i nazwisko,
b)
nazwisko rodowe, nazwiska wcześniej używane,
c)
imię i nazwisko rodowe ojca, nazwiska wcześniej używane,
d)
imię i nazwisko rodowe matki, nazwiska wcześniej używane,
e)
datę urodzenia,
f)
płeć,
g)
miejsce i kraj urodzenia,
h)
miejsce zamieszkania,
i)
obywatelstwo, inne posiadane obywatelstwa,
j)
narodowość, pochodzenie,
k)
stan cywilny,
l)
dane dotyczące dokumentu tożsamości oraz dokumentu podróży,
m)
informacje o karalności,
n)
stosunek do służby wojskowej,
o)
informację o pobytach na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
p)
informację o osobach wspólnie z nim przybywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
q)
informację o przewidywanych warunkach do osiedlenia się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
r)
informację o wykształceniu i kwalifikacjach zawodowych;
2)
informacje dotyczące miejsca zamieszkania na terytorium, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3;
3)
dane, o których mowa w pkt 1 lit. a-g, i oraz j, dotyczące rodziców (opiekunów prawnych) wnioskodawcy;
4)
dane, o których mowa w pkt 1 lit. a, b, e-h oraz j, dotyczące dziadków wnioskodawcy, o ile są mu znane;
5)
dane, o których mowa w pkt 1 lit. a, b, e-h oraz j, dotyczące pradziadków wnioskodawcy, o ile są mu znane.
4. 
Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dołącza się:
1)
życiorys wnioskodawcy;
2)
aktualne fotografie wnioskodawcy;
3)
odpis aktu urodzenia wnioskodawcy;
4)
dokumenty poświadczające aktualny stan cywilny wnioskodawcy;
5)
dokumenty potwierdzające miejsce stałego zamieszkania na terytorium, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3;
6)
dokumenty, o których mowa w art. 6;
7)
inne dokumenty potwierdzające okoliczności wymienione we wniosku;
8)
oświadczenie, pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, że dane zawarte we wniosku są prawdziwe.
5. 
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, w imieniu osoby małoletniej lub ubezwłasnowolnionej całkowicie składają jej rodzice lub opiekunowie prawni albo jedno z rodziców lub jeden z opiekunów prawnych.
6. 
Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, składanego w imieniu osoby małoletniej, dołącza się dokumenty, o których mowa w ust. 4 pkt 1-3 i pkt 5-7, w zakresie wymaganym dla rodziców osoby małoletniej.
7. 
Jeżeli wniosek, o którym mowa w ust. 1, zawiera braki formalne, konsul wzywa do jego uzupełnienia w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania.
8. 
Minister właściwy do spraw zagranicznych w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia, wzór formularza wniosku o wydanie wizy krajowej w celu repatriacji oraz liczbę fotografii dołączanych do wniosku i wymogi dotyczące tych fotografii, mając na uwadze potrzebę zapewnienia sprawności postępowania, kompletności danych i informacji przedstawianych we wniosku oraz z uwzględnieniem języka zrozumiałego dla wnioskodawcy.