Reklamowanie leków.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1959.59.354

Akt utracił moc
Wersja od: 2 listopada 1959 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA
z dnia 22 września 1959 r.
w sprawie reklamowania leków.

Na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 8 stycznia 1951 r. o środkach farmaceutycznych i odurzających oraz artykułach sanitarnych (Dz. U. Nr 1, poz. 4) zarządza się, co następuje:
Leki bardzo silne i silnie działające mogą być reklamowane jedynie w formie ogłoszeń w wydawnictwach fachowych medycznych, lekarsko-weterynaryjnych i farmaceutycznych, przeznaczonych dla lekarzy, lekarzy dentystów, lekarzy weterynarii i farmaceutów albo w formie broszur, ulotek reklamowych bądź druków rozsyłanych bezpośrednio i wyłącznie do takich osób.
1.
Leki, nie wymienione w § 1, mogą być reklamowane za pomocą prasy, radia, telewizji, kina i plakatów oraz wszelkimi innymi sposobami za zezwoleniem wydanym przez Ministra Zdrowia, a bez tego zezwolenia - tylko w formie określonej w § 1.
2.
Zezwolenia na reklamowanie leków stosowanych wyłącznie w lecznictwie zwierząt wydaje Minister Zdrowia w porozumieniu z Ministrem Rolnictwa.
3.
Zezwolenie określa czas i formę reklamy.
1.
Osoby ubiegające się o zezwolenie na reklamowanie leków powinny zgłosić wniosek do Ministerstwa Zdrowia, załączając wzór i opis reklamy w trzech egzemplarzach.
2.
W reklamie (ust. 1) nie wolno zamieszczać:
1)
informacji leczniczych, nie mających potwierdzenia działania terapeutycznego,
2)
wskazań leczniczych nie potwierdzonych badaniami klinicznymi i sugerujących wyłączną skuteczność reklamowanego leku,
3)
propozycji nadesłania wskazówek leczniczych,
4)
opisu objawów chorobowych, które reklamowany lek ma zwalczać.
3.
Reklama nie może dotyczyć leku nie dopuszczonego do obrotu.
Rozporządzenie nie dotyczy etykiet oraz druków reklamowych dołączanych do opakowań leków.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.