§ 10. - [Odpowiedź na reklamację] - Reklamacja usługi pocztowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2019.474 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 12 marca 2019 r.
§  10.  [Odpowiedź na reklamację]
1. 
Odpowiedź na reklamację zawiera:
1)
nazwę operatora pocztowego, a w przypadku wyznaczenia przez operatora jednostki właściwej dla rozpatrywania reklamacji - nazwę tej jednostki;
2)
powołanie podstawy prawnej;
3)
rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji w całości lub w części;
4)
w przypadku przyznania odszkodowania - kwotę odszkodowania oraz informację o sposobie i terminie jego wypłaty, nie dłuższym niż 30 dni od dnia uznania reklamacji;
5)
imię, nazwisko i stanowisko służbowe pracownika operatora pocztowego, upoważnionego do udzielenia odpowiedzi na reklamację;
6)
pouczenie o prawie do odwołania się oraz wskazanie adresu, na jaki należy złożyć odwołanie, a w przypadku usług pocztowych niebędących powszechnymi - informację o możliwości wcześniejszego, tj. przed wyczerpaniem drogi reklamacyjnej, dochodzenia roszczeń określonych w ustawie w postępowaniu:
a)
sądowym albo
b)
w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej,
c)
(uchylona).
2. 
Odpowiedź na reklamację powinna dodatkowo zawierać:
1)
uzasadnienie faktyczne i prawne - w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub w części;
2)
informację o zatrzymaniu przesyłki pocztowej, gdy reklamacja dotyczy przesyłki zatrzymanej przez operatora pocztowego w przypadkach określonych w art. 36 ust. 2 ustawy.