§ 9. - Reklamacja usług telekomunikacyjnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2001.115.1230

Akt utracił moc
Wersja od: 11 października 2001 r.
§  9.
1.
Jednostka odwoławcza w terminie 30 dni od dnia jego otrzymania rozpatruje odwołanie i udziela użytkownikowi odpowiedzi.
2.
Odpowiedź udzielona użytkownikowi, w wyniku rozpatrzenia odwołania, w sprawie, o której mowa w § 2 ust. 1, powinna zawierać pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie wystąpienia na drogę sądową w postępowaniu cywilnym.
3.
W przypadku uwzględnienia reklamacji, w wyniku rozpatrzenia odwołania, jednostka odwoławcza zwraca akta sprawy do właściwej jednostki organizacyjnej operatora wraz z poleceniem wykonania rozstrzygnięcia, powiadamiając jednocześnie użytkownika o wyniku rozpatrzenia reklamacji, a także o wysokości i formie wypłaty przyznanego odszkodowania albo formie zwrotu innej należności, przy czym zaliczenie odszkodowania lub należności na poczet przyszłych płatności może nastąpić jedynie na wniosek użytkownika.