§ 6. - Reklamacja powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2003.183.1795

Akt utracił moc
Wersja od: 10 maja 2005 r.
§  6. 
1. 
Reklamację z tytułu niewykonania usługi można zgłosić po upływie 14 dni od dnia nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego, nie później jednak niż w terminie 12 miesięcy od dnia ich nadania.
2. 
Reklamację z tytułu nienależytego wykonania usługi można zgłosić:
1)
bezpośrednio przy przyjęciu przez adresata uszkodzonej przesyłki rejestrowanej lub przesyłki rejestrowanej, w której adresat stwierdzi ubytek zawartości;
2)
po przyjęciu przesyłki rejestrowanej przez adresata, jeżeli bezpośrednio przy przyjęciu tej przesyłki złożył on pisemne oświadczenie o stwierdzeniu ubytków lub uszkodzeń, nie później jednak niż w terminie 12 miesięcy od dnia jej nadania;
3)
w terminie o którym mowa w art. 57 ust. 4 ustawy - w przypadku stwierdzenia ubytków lub uszkodzeń przesyłki rejestrowanej, niewidocznych bezpośrednio przy przyjęciu przesyłki.
3. 
Reklamację zgłoszoną po upływie terminów, o których mowa w ust. 1 i 2, pozostawia się bez rozpoznania, o czym jednostka I instancji niezwłocznie powiadamia reklamującego.