§ 7. - Reklama produktów leczniczych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2002.230.1936

Akt utracił moc
Wersja od: 24 grudnia 2002 r.
§  7.
1.
Reklama produktu leczniczego kierowana do osób uprawnionych do wystawiania recept lub farmaceutów, z zastrzeżeniem ust. 2, zawiera w szczególności:
1)
nazwę produktu leczniczego i nazwę powszechnie stosowaną;
2)
skład jakościowy i ilościowy w odniesieniu do substancji czynnych oraz tych substancji pomocniczych, które mają istotne znaczenie dla właściwego stosowania produktu leczniczego;
3)
postać farmaceutyczną;
4)
wskazania terapeutyczne do stosowania;
5)
dawkowanie i sposób podawania;
6)
przeciwwskazania;
7)
specjalne ostrzeżenia i środki ostrożności dotyczące stosowania;
8)
działania niepożądane;
9)
wskazanie podmiotu odpowiedzialnego;
10)
numer pozwolenia na dopuszczenie do obrotu i nazwę organu, który je wydał.
2.
Jeżeli reklama, o której mowa w ust. 1, dotyczy produktu leczniczego weterynaryjnego, dopuszczonego do stosowania u zwierząt, których tkanki lub produkty mogą być przeznaczone do spożycia przez ludzi, zawiera ponadto wskazanie okresu karencji.
3.
Reklamę, o której mowa w ust. 1, należy przedstawiać w taki sposób, aby nie docierała do osób, dla których nie jest przeznaczona.