§ 2. - Reklama produktów leczniczych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2002.230.1936

Akt utracił moc
Wersja od: 24 grudnia 2002 r.
§  2.
1.
Reklama produktu leczniczego kierowana do publicznej wiadomości zawiera następujące dane:
1)
nazwę produktu leczniczego;
2)
nazwę powszechnie stosowaną substancji czynnej, a w przypadku produktu leczniczego zawierającego więcej niż 3 substancje czynne, określenie: "produkt złożony";
3)
dawkę substancji czynnej lub stężenie substancji czynnej, z wyłączeniem produktu złożonego;
4)
postać farmaceutyczną;
5)
wskazanie terapeutyczne do stosowania, z wyłączeniem wskazań, o których mowa w art. 55 ust. 4 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne;
6)
wskazanie podmiotu odpowiedzialnego.
2.
Reklama produktu leczniczego kierowana do publicznej wiadomości, w formie dźwiękowej lub audiowizualnej, z wyłączeniem produktu leczniczego weterynaryjnego, poza danymi określonymi w ust. 1, zawiera ostrzeżenie o następującej treści: "Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą".
3.
Reklama produktu leczniczego kierowana do publicznej wiadomości, w formie wizualnej, z wyłączeniem produktu leczniczego weterynaryjnego, poza danymi określonymi w ust. 1, zawiera ostrzeżenie o następującej treści: "Przed użyciem zapoznaj się z ulotką, która zawiera wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowanie oraz informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą".
4.
Reklama produktu leczniczego weterynaryjnego kierowana do publicznej wiadomości w formie dźwiękowej, wizualnej lub audiowizualnej, poza danymi określonymi w ust. 1, zawiera ostrzeżenie o następującej treści: "Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania".
5.
Dane, o których mowa w ust. 1, muszą być przedstawione w sposób widoczny i czytelny.