§ 3. - Rejestry zakażeń zakładowych oraz raporty o występowaniu tych zakażeń.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.54.484

Akt utracił moc
Wersja od: 3 kwietnia 2005 r.
§  3. 
1. 
Rejestr jest prowadzony w postaci indywidualnych kart rejestracji, zawierających następujące dane dotyczące:
1)
zakażenia zakładowego:
a)
imię, nazwisko, płeć i datę urodzenia pacjenta,
b)
numer księgi głównej lub historii choroby,
c)
jednostkę organizacyjną zakładu opieki zdrowotnej, w którym przebywa pacjent,
d)
datę i tryb (nagły lub planowy) przyjęcia do jednostki organizacyjnej zakładu opieki zdrowotnej,
e)
rozpoznanie choroby podstawowej,
f)
istotne dane z wywiadu kliniczno-epidemiologicznego z okresu przed przyjęciem do zakładu opieki zdrowotnej lub jednostki organizacyjnej zakładu, w zakresie nabytego zakażenia zakładowego,
g)
czynniki ryzyka wystąpienia zakażenia zakładowego w okresie aktualnego pobytu w zakładzie opieki zdrowotnej, w szczególności przeprowadzone zabiegi diagnostyczne lub lecznicze,
h)
nazwę, dawkowanie oraz okres podawania antybiotyków podczas aktualnego pobytu w zakładzie,
i)
datę wystąpienia objawów zakażenia zakładowego,
j)
postać kliniczną zakażenia zakładowego,
k)
przebieg zakażenia zakładowego, a w przypadku zgonu z powodu zakażenia zakładowego - datę zgonu,
l)
opis badań potwierdzających rozpoznanie zakażenia zakładowego:
-
rodzaj materiału przesłanego do badania mikrobiologicznego, datę wykonania badania oraz rodzaj czynnika chorobotwórczego wraz z informacją o jego wrażliwości na leki lub
-
datę wykonania i wyniki w przypadku przeprowadzenia innych badań, stanowiących podstawę do rozpoznania zakażenia,
m)
opis podjętych czynności leczniczych i prewencyjnych,
n)
uzasadnienie kwalifikacji zakażenia jako zakładowego oraz udowodniony lub prawdopodobny sposób jego nabycia,
o)
datę i podpis osoby wypełniającej kartę,
p)
datę i podpis osoby weryfikującej kartę,
r)
inne istotne informacje;
2)
drobnoustroju alarmowego:
a)
imię, nazwisko, płeć i datę urodzenia pacjenta,
b)
numer księgi głównej lub historii choroby,
c)
jednostkę organizacyjną zakładu opieki zdrowotnej, w którym przebywa pacjent,
d)
datę przyjęcia do jednostki organizacyjnej zakładu opieki zdrowotnej,
e)
rozpoznanie choroby podstawowej,
f)
wywiad kliniczno-epidemiologiczny z okresu przed przyjęciem do zakładu opieki zdrowotnej lub jednostki organizacyjnej zakładu, w zakresie nabytego zakażenia zakładowego,
g)
rodzaj materiału przesłanego do badania mikrobiologicznego, datę wykonania badania oraz rodzaj czynnika chorobotwórczego wraz z informacją o jego wrażliwości na leki,
h)
miejsce nabycia drobnoustroju alarmowego (zakładowe albo pozazakładowe),
i)
opis podjętych czynności leczniczych i prewencyjnych,
j)
datę i podpis osoby wypełniającej kartę,
k)
datę i podpis osoby weryfikującej kartę,
l)
inne istotne informacje.
2. 
Karty, o których mowa w ust. 1, wypełniają i przekazują niezwłocznie zespołowi kontroli zakażeń zakładowych, zwanemu dalej "zespołem":
1)
pielęgniarka wchodząca w skład zespołu lub
2)
lekarz sprawujący opiekę nad pacjentem, u którego podejrzewa się zakażenie zakładowe lub występuje drobnoustrój alarmowy.
3. 
Dane zamieszczone w kartach, o których mowa w ust. 1, weryfikuje, przed włączeniem do odpowiedniego rejestru, przewodniczący zespołu przy udziale lekarza, o którym mowa w ust. 2 pkt 2.