Rejestracja stowarzyszeń.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1932.116.963

Akt utracił moc
Wersja od: 15 marca 1950 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH
z dnia 10 grudnia 1932 r.
o rejestracji stowarzyszeń.

Na podstawie art. 45 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 27 października 1932 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. R. P. Nr. 94, poz. 808) zarządzam co następuje:
Przewidziany w art. 21 prawa o stowarzyszeniach rejestr stowarzyszeń ma być prowadzony przez, wojewódzką władzę administracji ogólnej, właściwą dla miejsca siedziby stowarzyszenia, jako władzę rejestracyjną, według wzoru dołączonego jako załącznik Nr. 1 do niniejszego rozporządzenia.
Każde stowarzyszenie otrzymuje w rejestrze kolejny numer bieżący.

Dla wpisów przeznacza się co najmniej dwie przyległe stronice rejestru.

Wpis następuje na podstawie zarządzenia władzy rejestracyjnej.

Wnioski do rejestru zgłaszane być winny w formie pisemnej.

Gdy wpis lub wykreślenie następuje z urzędu, należy o tem zaznaczyć w rubryce uwag.

Rejestr stowarzyszeń zawiera 6 rubryk, Do poszczególnych rubryk wciągane są wpisy według ich rodzaju, zgodnie z oznaczeniem przedmiotu w nagłówkach rubryk. W rubryce "Dane statutowe. Zmiany statutu", wciągana jest szczegółowa treść tych danych, które w myśl prawa o stowarzyszeniach podlegają obowiązkowemu wpisowi do rejestru. O zmianach statutu, które nie dotyczą powyższych danych, zamieszcza się tylko ogólnikową adnotację, iż statut uległ zmianie, ze wskazaniem daty i liczby decyzji.
Zmiany lub wykreślenia wpisów winny być umieszczone w tej rubryce, w której wpis się znajduje. Wpisy lub części ich, które straciły znaczenie na skutek późniejszych wpisów, lub adnotacyj, wykreśla się przez ich podkreślenie czerwonym atramentem.

W odpisach z rejestrów należy czerwono podkreślone wpisy tylko wtedy uwzględnić, jeżeli się tego żąda, lub gdy stosownie do okoliczności jest to potrzebne.

Dla każdego zarejestrowanego stowarzyszenia należy założyć osobne akta, które należy zaopatrzyć nazwą stowarzyszenia i liczbą, pod którą stowarzyszenie jest wciągnięte do rejestru. W aktach przechowuje się wszystkie pisma i dowody, dotyczące danego stowarzyszenia.
(skreślony).
Rejestry stowarzyszeń mogą być przeglądane przez osoby interesowane w godzinach wyznaczonych do przyjęć interesantów.
Powiatowa władza administracji ogólnej obowiązana jest otrzymane podanie o zarejestrowanie stowarzyszenia (art. 19 prawa o stowarzyszeniach) przedstawić wojewódzkiej władzy administracji ogólnej wraz ze swą opinją.
(skreślony).
Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1933 r.
ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

(wzór rejestru stowarzyszeń)

Rejestr stowarzyszeń i związków

Nr. ......

Nazwa stowarzyszenia lub związku ......

Data wpisu do rejestru, imiona i nazwiska założycieli, siedziba i adres stowarzyszenia (art. 22,23 prawa o stowarzyszeniach)Dane statutowe. Zmiany statutu. (art. 22, 28 prawa o stow., § 4 rozporz. wykon.)Ograniczenie działalności stowarzyszenia: zawieszenie (art. 25 pr. o stow.), ustanowienie kuratora (art. 25, 30 pr. o st.), upadłość (art. 33 pr. o st.), ograniczenie pełnomocnictw zarządu (art. 22 p. e) pr. o st.), pozbawienie prawa korzystania z ofiarności publ. lub zapomóg (art. 43 pr. o st.).Rozwiązanie (art. 25 pr. o st.), likwidacja, wykreślenie z rejestru (art. 33 p. b) prawa o st.).Skład zarządu (art. 23 prawa o st.).UWAGI

ZAŁĄCZNIK  Nr 2

(wzór ogłoszenia o wciągnięciu

stowarzyszenia do rejestru)

Na zasadzie postanowienia Wojewody (Komisarza Rządu m. st.

Warszawy) .............. z dn. ........... 19 .....r.

Nr. .......... wciągnięto w dn. ............... 19 ......r. do

rejestru stowarzyszeń ........................................

Urzędu Wojewódzkiego (Komisarjatu Rządu m. st. Warszawy) pod

Nr. ...... stowarzyszenie pod nazwą ..........................

............................. z siedzibą w ...................

Teren działalności ...........................................

Cel stowarzyszenia ...........................................

Środki działania .............................................

Imiona ł nazwiska założycieli ................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

Ewentualne ograniczenia pełnomocnictw zarządu ................

Czas trwania Stowarzyszenia ..................................

ZAŁĄCZNIK  Nr 3 3

(uchylony)

1 § 7 skreślony przez § 1 rozporządzenia z dnia 10 lutego 1950 r. (Dz.U.50.7.77) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 marca 1950 r.
2 § 10 skreślony przez § 1 rozporządzenia z dnia 10 lutego 1950 r. (Dz.U.50.7.77) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 marca 1950 r.
3 Załącznik nr 3 uchylony rozporządzeniem z dnia 17 lipca 1945 r. (Dz.U.45.24.142) zmieniającym nin. rozporządzenie z dniem 11 sierpnia 1945 r.