§ 15. - Rejestracja pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej oraz pojazdów należących do obcych sił zbrojnych przebywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie umów międzynarodowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.1776

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 września 2023 r.
§  15. 
1. 
W przypadku utraty lub zniszczenia tablic (tablicy) rejestracyjnych (rejestracyjnej) dowódca jednostki wojskowej (równorzędny) użytkującej pojazd lub osoba przez niego upoważniona występuje do wojskowego organu rejestrującego z wnioskiem o wydanie nowego dowodu rejestracyjnego i tablic (tablicy) rejestracyjnych (rejestracyjnej).
2. 
W przypadkach, o których mowa w ust. 1, wojskowy organ rejestrujący wydaje nowy dowód rejestracyjny i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne (rejestracyjną) z nowymi numerami rejestracyjnymi po:
1)
zwróceniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego;
2)
zwróceniu tablic (tablicy) rejestracyjnych (rejestracyjnej);
3)
przedstawieniu zaświadczenia wydanego przez właściwy organ Policji lub Żandarmerii Wojskowej potwierdzający zgłoszenie utraty tablic (tablicy) rejestracyjnych (rejestracyjnej);
4)
złożeniu przez dowódcę jednostki wojskowej (równorzędnego), której ewidencją pojazd jest objęty, stosownego oświadczenia, złożonego pod rygorem odpowiedzialności za składanie fałszywych oświadczeń zgodnie z art. 74a ustawy, o utracie lub zniszczeniu tablic (tablicy) rejestracyjnych (rejestracyjnej).
3. 
Przepisów ust. 2 pkt 2 i 4 nie stosuje się w przypadku utraty tablic rejestracyjnych.
4. 
Przepisu ust. 2 pkt 3 nie stosuje się w przypadku zniszczenia tablic (tablicy) rejestracyjnych (rejestracyjnej).
5. 
Informacje o wydaniu nowego dowodu rejestracyjnego, tablic (tablicy) rejestracyjnych (rejestracyjnej) i znaków legalizacyjnych wpisuje się do bazy danych wojskowego organu rejestrującego.