§ 4. - Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2020.763
Akt obowiązujący Wersja od: 28 kwietnia 2020 r.
§ 4.
Dokumentem stanowiącym podstawę określenia danych o maksymalnej dopuszczalnej liczbie osób na pokładzie jednostki pływającej, dopuszczalnej sile wiatru oraz znaczącej wysokości fali jest deklaracja zgodności CE lub jeden z poniżej wymienionych dokumentów:1)
karta bezpieczeństwa jednostki, jeżeli była wydana;2)
dokument wydany przez:a)
uznaną organizację w rozumieniu art. 5 pkt 17 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. z 2020 r. poz. 680) albob)
podmiot upoważniony przez ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej do wykonywania przeglądów technicznych jachtów morskich o długości do 15 m, na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy, o której mowa w lit. a- jeżeli był wydany;
3)
dokument dopuszczający statek do żeglugi, o którym mowa w art. 28 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1568, 1901 i 2170 oraz z 2020 r. poz. 284), zwanej dalej "ustawą o żegludze śródlądowej", jeżeli był wydany;4)
inny dokument wydany na podstawie przepisów ustawy o żegludze śródlądowej przez:a)
instytucję klasyfikacyjną uznaną przez Komisję Europejską albob)
techniczną komisję inspekcyjną, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy o żegludze śródlądowej, alboc)
podmiot upoważniony do przeprowadzania przeglądów technicznych, o którym mowa w art. 34j ust. 1 ustawy o żegludze śródlądowej- jeżeli był wydany.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (36)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (36)
- Czy podczas rejestracji jednostki w REJA 24 można uznać jako dokument potwierdzający wymiary sprawozdanie z ekspertyzy morskiej sporządzone przez eksperta morskiego z Francji?
- Jakie dokumenty wnioskodawca powinien przedłożyć w celu potwierdzenia danych dla napędu pomocniczego?
- Czy organ rejestrujący może uznać przedmiotowe dokumenty za źródło informacji o jednostce pływającej w zakresie dopuszczalnej liczby osób na pokładzie i danych o napędzie?