§ 2. - Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2020.763

Akt obowiązujący
Wersja od: 28 kwietnia 2020 r.
§  2. 
1. 
Wniosek o rejestrację składany w postaci papierowej jest opatrzony czytelnym podpisem właściciela, współwłaściciela, pełnomocnika właściciela lub współwłaściciela, przedstawiciela ustawowego właściciela lub współwłaściciela albo osoby uprawnionej do reprezentowania właściciela lub współwłaściciela jednostki pływającej, w przypadku gdy nie jest nim osoba fizyczna.
2. 
Wniosek o rejestrację składany w postaci elektronicznej jest opatrzony:
1)
podpisem zaufanym albo
2)
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, albo
3)
podpisem osobistym

- osoby, o której mowa w ust. 1.

3. 
Do wniosku o rejestrację dołącza się:
1)
w przypadku, o którym mowa w ust. 1 - dokumenty, w tym dowody wpłat wymaganych opłat, w postaci papierowej;
2)
w przypadku, o którym mowa w ust. 2 - dokumenty, w tym dowody wpłat wymaganych opłat, w postaci elektronicznej albo ich cyfrowe odwzorowania.
4. 
W przypadku złożenia wniosku o rejestrację w postaci papierowej po zweryfikowaniu spełniania wymagań, o których mowa w art. 6 ust. 1-3 ustawy, organ rejestrujący sporządza cyfrowe odwzorowania wniosku oraz załączników, a następnie zwraca wnioskodawcy dokumentację papierową.
5. 
Wzór zaświadczenia o złożeniu wniosku o rejestrację określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
6. 
Dokumenty stanowiące podstawę wpisu jednostki pływającej do rejestru stanowią akta rejestrowe i są przechowywane w postaci elektronicznej.