Art. 11. - [Wykreślenie z rejestru] - Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.79 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 24 stycznia 2024 r.
Art. 11. [Wykreślenie z rejestru]
1.
Jednostkę pływającą wykreśla się z rejestru na wniosek właściciela, do którego dołącza się dokument rejestracyjny.2.
Jednostkę pływającą wykreśla z rejestru z urzędu, w drodze decyzji, organ, który wydał dokument rejestracyjny, w przypadkach:1)
gdy uległa całkowitemu zniszczeniu lub trwale utraciła cechy jednostki pływającej;2)
gdy przestała spełniać wymagania umożliwiające jej rejestrację;3)
uzasadnionych względami bezpieczeństwa, obronności lub innego ważnego interesu publicznego.3.
Właściciel jednostki pływającej, która została wykreślona z rejestru z urzędu, jest obowiązany zwrócić dokument rejestracyjny do organu rejestrującego w terminie 14 dni, licząc od dnia doręczenia decyzji o wykreśleniu z rejestru.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (3)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (3)
- Czy należy wykreślić jednostkę z rejestru, jeżeli była zarejestrowana dobrowolnie na wniosek, w przypadku jej nabycia przez nowego właściciela, który nie chce jej mieć zarejestrowanej?
- Czy wydanie decyzji o wykreśleniu jednostki pływającej i decyzji o przydzieleniu i rezerwacji numeru dla jednostki pływającej, podlega opłacie skarbowej w kwocie 10 zł?
- Jak postępować ze zwróconymi dokumentami rejestracyjnymi, o których mowa w art. 11 ust. 3 u.r.j.?