Art. 11. - [Wykreślenie z rejestru] - Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.79 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 24 stycznia 2024 r.
Art.  11.  [Wykreślenie z rejestru]
1. 
Jednostkę pływającą wykreśla się z rejestru na wniosek właściciela, do którego dołącza się dokument rejestracyjny.
2. 
Jednostkę pływającą wykreśla z rejestru z urzędu, w drodze decyzji, organ, który wydał dokument rejestracyjny, w przypadkach:
1)
gdy uległa całkowitemu zniszczeniu lub trwale utraciła cechy jednostki pływającej;
2)
gdy przestała spełniać wymagania umożliwiające jej rejestrację;
3)
uzasadnionych względami bezpieczeństwa, obronności lub innego ważnego interesu publicznego.
3. 
Właściciel jednostki pływającej, która została wykreślona z rejestru z urzędu, jest obowiązany zwrócić dokument rejestracyjny do organu rejestrującego w terminie 14 dni, licząc od dnia doręczenia decyzji o wykreśleniu z rejestru.
4. 
Z chwilą wykreślenia z rejestru jednostka pływająca traci polską przynależność, o ile nie posiada jej na podstawie ustawy z dnia 18 września 2001 r. - Kodeks morski albo ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 1097 i 2642 oraz z 2023 r. poz. 1588 i 2029).