Art. 13. - [Delegacja ustawowa] - Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.79 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 24 stycznia 2024 r.
Art. 13. [Delegacja ustawowa]
Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw żeglugi śródlądowej i ministrem właściwym do spraw rybołówstwa określi, w drodze rozporządzenia:
1)
sposób i tryb rejestracji, dokonywania zmian w rejestrze oraz wykreślania z rejestru, w tym:a)
szczegółowy zakres informacji zawartych we wniosku o rejestrację, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. i oraz k,b)
rodzaje dokumentów mogących być podstawą określenia danych, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. o i p,c)
rodzaje dokumentów lub materiałów, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 3, oraz przypadki, w których ich złożenie nie jest wymagane do dokonania rejestracji,2)
tryb wydawania wtórników dokumentu rejestracyjnego,3)
wzory zaświadczenia, o którym mowa w art. 9 ust. 2, i dokumentu rejestracyjnego,4)
sposób ustalania nazwy nadawanej jednostce pływającej,5)
sposób nadawania numeru rejestracyjnego i indywidualnego numeru identyfikacyjnego (INI)6)
(uchylony)- mając na uwadze potrzebę zapewnienia sprawnego przebiegu procesu rejestracji, a także zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi, ochrony praw własności i sprawności przeprowadzanych akcji ratowniczych.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (2)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (2)
- Czy należy zakwestionować wniosek i wezwać do poprawy, czy skoro wnioskujący składa oświadczenia o poprawności złożonych danych i odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych danych przyjąć wniosek?
- Czy do wniosku o zarejestrowanie jachtu należy dołączyć dokumenty lub materiały dotyczące jego parametrów, czy wystarczy samo oświadczenie właściciela i zdjęcie tabliczki znamionowej?