Art. 13. - [Delegacja ustawowa] - Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.79 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 24 stycznia 2024 r.
Art.  13.  [Delegacja ustawowa]

Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw żeglugi śródlądowej i ministrem właściwym do spraw rybołówstwa określi, w drodze rozporządzenia:

1)
sposób i tryb rejestracji, dokonywania zmian w rejestrze oraz wykreślania z rejestru, w tym:
a)
szczegółowy zakres informacji zawartych we wniosku o rejestrację, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. i oraz k,
b)
rodzaje dokumentów mogących być podstawą określenia danych, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. o i p,
c)
rodzaje dokumentów lub materiałów, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 3, oraz przypadki, w których ich złożenie nie jest wymagane do dokonania rejestracji,
2)
tryb wydawania wtórników dokumentu rejestracyjnego,
3)
wzory zaświadczenia, o którym mowa w art. 9 ust. 2, i dokumentu rejestracyjnego,
4)
sposób ustalania nazwy nadawanej jednostce pływającej,
5)
sposób nadawania numeru rejestracyjnego i indywidualnego numeru identyfikacyjnego (INI)
6)
(uchylony)

- mając na uwadze potrzebę zapewnienia sprawnego przebiegu procesu rejestracji, a także zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi, ochrony praw własności i sprawności przeprowadzanych akcji ratowniczych.