Rozdział 3 - Postępowanie w sprawie rejestracji zmiany statutu związku powiatowo-gminnego - Rejestr związków powiatowo-gminnych oraz ogłaszanie statutów związków i ich zmian.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2015.2282

Akt obowiązujący
Wersja od: 30 grudnia 2015 r.

Rozdział  3

Postępowanie w sprawie rejestracji zmiany statutu związku powiatowo-gminnego

§  7. 
1. 
Przewodniczący zgromadzenia informuje wojewodę o zmianie statutu związku powiatowo-gminnego po uchwaleniu zmiany statutu, zgodnie z jej projektem uzgodnionym z wojewodą w trybie art. 72a ust. 2 w związku z art. 67 ust. 1a ustawy, oraz po stwierdzeniu braku sprzeciwu rady gminy albo rady powiatu w stosunku do uchwały zmieniającej statut związku powiatowo-gminnego.
2. 
W przypadku przystępowania powiatu albo gminy do związku powiatowo-gminnego informację, o której mowa w ust. 1, przewodniczący zgromadzenia przekazuje wojewodzie po spełnieniu warunków określonych w ust. 1 oraz po przyjęciu przez radę powiatu albo radę gminy przystępującej do związku powiatowo-gminnego obowiązującego statutu związku powiatowo-gminnego.
3. 
Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:
1)
oznaczenie uchwały zgromadzenia o zmianie statutu związku powiatowo-gminnego;
2)
potwierdzenie braku sprzeciwu, o którym mowa w art. 67a ust. 3 ustawy;
3)
w przypadku przystępowania powiatu albo gminy do związku powiatowo-gminnego - oznaczenie uchwały o przyjęciu jego statutu;
4)
w przypadku występowania powiatu albo gminy ze związku powiatowo-gminnego - oznaczenie uchwały o wystąpieniu ze związku powiatowo-gminnego lub oznaczenie innej uchwały skutkującej utratą uczestnictwa w związku powiatowo-gminnym.
4. 
Do informacji, o której mowa w ust. 1, dołącza się wyciąg z protokołu posiedzenia zgromadzenia oraz wyciągi z protokołów posiedzeń rad powiatów i rad gmin, w części dotyczącej trybu podejmowania uchwał, o których mowa w ust. 3 pkt 1, 3 i 4.
5. 
Jeżeli informacja o zmianie statutu związku powiatowo-gminnego nie spełnia wymogów, o których mowa w ust. 1-4, wojewoda wzywa przewodniczącego zgromadzenia do usunięcia braków w terminie 7 dni z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje wstrzymanie przekazania zgłoszenia, o którym mowa w § 8 ust. 1, do organu prowadzącego rejestr, do czasu ich uzupełnienia.
§  8. 
1. 
Wojewoda, w terminie 30 dni od dnia otrzymania od przewodniczącego zgromadzenia informacji, o której mowa w § 7 ust. 1, przekazuje do organu prowadzącego rejestr zgłoszenie w sprawie rejestracji zmiany statutu związku powiatowo- -gminnego.
2. 
Skierowanie przez wojewodę do wójta wezwania, o którym mowa w § 7 ust. 5, zawiesza bieg terminu, o którym mowa w ust. 1.
3. 
Wzór zgłoszenia w sprawie zmiany statutu związku powiatowo-gminnego, o którym mowa w ust. 1, jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
4. 
Dokumentację niezbędną do sporządzenia zgłoszenia stanowią:
1)
informacja o zmianie statutu związku powiatowo-gminnego, o której mowa w § 7 ust. 1;
2)
uchwała zgromadzenia o zmianie statutu związku powiatowo-gminnego;
3)
uchwały rad powiatów i rad gmin o przyjęciu statutu związku powiatowo-gminnego;
4)
uchwały rad powiatów i rad gmin o wystąpieniu ze związku powiatowo-gminnego lub inne uchwały skutkujące utratą uczestnictwa w związku powiatowo-gminnym;
5)
stanowisko wojewody w sprawie uzgodnienia zmiany statutu związku powiatowo-gminnego;
6)
wyciąg z protokołu posiedzenia zgromadzenia oraz wyciągi z protokołów posiedzeń rad powiatów i rad gmin, w części dotyczącej trybu podejmowania uchwał, o których mowa w pkt 2-4.
§  9. 
Organ prowadzący rejestr, w terminie 7 dni od dnia dokonania wpisu w rejestrze, zawiadamia wojewodę oraz przewodniczącego zgromadzenia związku o rejestracji zmiany statutu związku powiatowo-gminnego.
§  10. 
1. 
Wojewoda, w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w § 9, ogłasza zmianę statutu związku powiatowo-gminnego w wojewódzkim dzienniku urzędowym.
2. 
Wojewoda, w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia zmiany statutu, przekazuje do organu prowadzącego rejestr informację o ogłoszeniu zmiany statutu.