§ 6. - Rejestr zakładów opieki zdrowotnej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.74.864

Akt utracił moc
Wersja od: 8 września 2000 r.
§  6.
1.
Organ prowadzący rejestr wpisuje zakład do rejestru na podstawie wniosku o wpis zakładu do rejestru, złożonego przez kierownika zakładu albo inną osobę upoważnioną przez podmiot, który utworzył zakład.
2.
Wzór wniosku o wpis zakładu do rejestru określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
3.
Do wniosku o wpis zakładu do rejestru dołącza się:
1)
wykaz jednostek organizacyjnych zakładu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia,
2)
wykaz komórek organizacyjnych zakładu, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia,
3)
wykaz aparatury i sprzętu medycznego, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do rozporządzenia,
4)
wykaz osób wykonujących w zakładzie zawody medyczne według grup zawodowych, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do rozporządzenia,
5)
kopie dokumentów stwierdzających spełnianie przez zakład wymagań określonych w art. 9-11 ustawy, a w szczególności:
a)
akt o utworzeniu zakładu,
b)
statut zakładu,
c)
dokument stwierdzający uprawnienia do budynku lub lokalu, w którym prowadzona będzie działalność zakładu,
d)
opinię organu inspekcji sanitarnej o spełnieniu wymagań fachowych i sanitarnych, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia zakładu,
e)
oświadczenie podmiotu tworzącego zakład, w którym wskazany jest kierownik zakładu, oraz jego oświadczenie o przyjęciu obowiązków i dokumenty potwierdzające spełnienie przez niego wymagań związanych z tym stanowiskiem,
f)
uchwałę lub zarządzenie o powołaniu rady społecznej, jeżeli ustawa nakłada obowiązek jej powołania.