§ 3. - Rejestr wyborców.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2001.88.962

Akt utracił moc
Wersja od: 2 maja 2003 r.
§  3.
1.
Rejestr wyborców jest prowadzony:
1)
w systemie informatycznym albo
2)
w formie kartoteki

- w zależności od sposobu prowadzenia ewidencji ludności w danej gminie.

2.
Rejestr wyborców prowadzony w formie kartoteki stanowią:
1)
zbiór indywidualnych kart osobowych mieszkańców, założonych i prowadzonych na podstawie przepisów o ewidencji ludności, dotyczących mieszkańców, którzy ukończyli 18 lat i zameldowanych na obszarze gminy na pobyt stały, z zastrzeżeniem pkt 2,
2)
zbiór kart dodatkowych rejestru wyborców w kolorze zielonym założonych na podstawie decyzji wójta lub burmistrza (prezydenta miasta) o wpisaniu obywatela do rejestru w miejscu stałego zamieszkania, wydanej w trybie art. 13 ust. 1 ustawy.
3.
Ze zbioru, o którym mowa w ust. 2, wyłącza się karty osobowe mieszkańców pozbawionych prawa wybierania oraz mieszkańców wpisanych na ich wniosek do rejestru wyborców pod innym adresem niż adres zameldowania na pobyt stały, poprzez dołączenie do indywidualnej karty osobowej mieszkańca karty dodatkowej rejestru wyborców, w kolorze różowym, założonej po otrzymaniu zawiadomienia, o którym mowa w art. 13 ust. 2 lub art. 14 ust. 1 ustawy.
4.
W przypadku gdy rejestr wyborców jest prowadzony w systemie informatycznym, uwzględnia się w nim informacje zawarte na kartach dodatkowych, o których mowa w § 4 ust. 2 i 3, z tym że karty te, jak również dokumenty stanowiące podstawę ich założenia, są przechowywane. Przepis § 4 ust. 4 stosuje się odpowiednio.