Rejestr wyborców.
Dz.U.2001.88.962
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 16 sierpnia 2001 r.
w sprawie rejestru wyborców.
- w zależności od sposobu prowadzenia ewidencji ludności w danej gminie.
zamieszcza się na kartach dodatkowych rejestru wyborców w kolorze zielonym - w gminie, w której wyborca faktycznie zamieszkuje.
zamieszcza się na kartach dodatkowych rejestru wyborców w kolorze różowym - w gminie, w której te osoby lub wyborcy są zameldowani na pobyt stały.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
WZÓR KARTY DODATKOWEJ REJESTRU WYBORCÓW*
WZÓR KARTY DODATKOWEJ REJESTRU WYBORCÓW*
Nr decyzji o wpisaniu do rejestru wyborców .............................. |
Data decyzji o wpisaniu do rejestru wyborców ............................ |
Dane osobowe wyborcy |
Nr ewidencyjny PESEL | | | | | | | | | | | |
Nazwisko |
Imiona | Imię ojca |
Data urodzenia |
Adres stałego zamieszkania (stałego pobytu) wyborcy na obszarze gminy, w której został wpisany do rejestru wyborców ......................................................................... |
Adres zameldowania wyborcy na pobyt stały ......................................................................... |
Adnotacje |
ZAŁĄCZNIK Nr 2
WZÓR WNIOSKU O WPISANIE WYBORCY DO REJESTRU WYBORCÓW
WZÓR WNIOSKU O WPISANIE WYBORCY DO REJESTRU WYBORCÓW
(nazwisko i imiona)
Wójt Gminy/Burmistrz/Prezydent Miasta*
w ....................................
WNIOSEK O WPISANIE DO REJESTRU WYBORCÓW
1. Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 kwietnia 2001
r. - Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej
i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 46, poz. 499
i Nr 74, poz. 786) wnoszę o wpisanie mnie do rejestru wyborców
pod adresem stałego zamieszkania na obszarze gminy w:
a) miejscowość .......................................
b) ulica .............................................
c) nr domu ...........................................
d) nr mieszkania .....................................
2. Nazwisko ...................................................
3. Imiona .....................................................
4. Imię ojca ..................................................
5. Data urodzenia .............................................
6. Nr ewidencyjny PESEL .....................................**
7. Adres zameldowania na pobyt stały***:
a) nazwa gminy (miasta, dzielnicy) ...................
b) miejscowość .......................................
c) ulica .............................................
d) nr domu ...........................................
e) nr mieszkania .....................................
Data ............. .....................
(podpis)
* - Niepotrzebne skreślić.
** - Wpisuje wnioskodawca lub urząd gminy.
*** - W przypadku wyborcy nigdzie niezamieszkałego lub
wymeldowanego na podstawie decyzji administracyjnej,
należy podać datę ostatniego zameldowania na pobyt stały.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
WZÓR ZAWIADOMIENIA O WPISANIU WYBORCY DO REJESTRU WYBORCÓW
WZÓR ZAWIADOMIENIA O WPISANIU WYBORCY DO REJESTRU WYBORCÓW
Wójt Gminy/
Burmistrz/Prezydent
Miasta*
w ............... Wójt Gminy/Burmistrz/Prezydent Miasta*
Nr .............. w ....................................
Na podstawie art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 12 kwietnia 2001 r.
- Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej
i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 46, poz. 499
i Nr 74, poz. 786) zawiadamiam, że:
Pan/Pani ......................................................
(nazwisko i imiona)
syn/córka .......................... ur. ......................
(imię ojca) (data urodzenia)
...............................................................
(nr ewidencyjny PESEL)
zameldowany/a na pobyt stały w ................................
(adres)
...............................................................
został/a wpisany/a na własny wniosek dnia .....................
do tutejszego rejestru wyborców pod adresem stałego
zamieszkania na obszarze naszej gminy/miasta w
...............................................................
(adres)
Powyższe przekazuję w celu uwzględnienia w rejestrze wyborców.
.................................
(pieczęć i podpis)
* Niepotrzebne skreślić.
ZAŁĄCZNIK Nr 4
WZÓR ZAWIADOMIENIA PRZEKAZUJĄCEGO ZAWIADOMIENIE O WPISANIU WYBORCY, NA JEGO WNIOSEK, DO REJESTRU WYBORCÓW W GMINIE W MIEJSCU STAŁEGO ZAMIESZKANIA ALBO ZAWIADOMIENIE O UTRACIE PRZEZ OBYWATELA PRAW WYBORCZYCH
WZÓR ZAWIADOMIENIA PRZEKAZUJĄCEGO ZAWIADOMIENIE O WPISANIU WYBORCY, NA JEGO WNIOSEK, DO REJESTRU WYBORCÓW W GMINIE W MIEJSCU STAŁEGO ZAMIESZKANIA ALBO ZAWIADOMIENIE O UTRACIE PRZEZ OBYWATELA PRAW WYBORCZYCH
Wójt Gminy/
Burmistrz/Prezydent
Miasta*
w ................. Wójt Gminy/Burmistrz/Prezydent Miasta*
Nr ................
w ....................................
W związku z zameldowaniem się na pobyt stały na terenie Waszej
gminy /miasta pod adresem .....................................
(miejscowość - adres)
Pana/Pani .....................................................
(nazwisko i imiona)
syna/córki ........................ ur. .......................
(imię ojca) (data urodzenia)
przesyłam:
- zawiadomienie nadesłane na podst. art. 13 ust. 2 ustawy
z dnia 12 kwietnia 2001 r. - Ordynacja wyborcza do Sejmu
Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej
Polskiej (Dz. U. Nr 46, poz. 499 i Nr 74, poz. 786)
o wpisaniu wyborcy, na jego wniosek, do rejestru wyborców
w gminie w miejscu stałego zamieszkania .....................
...............................................................
(adres stałego zamieszkania)
...............................................................
- zawiadomienie Sądu ............ z dnia ............ o utracie
przez ww. praw wyborczych nadesłane w trybie art. 14 ust. 1
ustawy z dnia 12 kwietnia 2001 r. - Ordynacja wyborcza
do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu
Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 46, poz. 499 i Nr 74,
poz. 786)*.
Powyższe przekazuję w celu uwzględnienia w rejestrze wyborców.
..........................
(pieczęć i podpis)
* Niepotrzebne skreślić.
ZAŁĄCZNIK Nr 5
WZÓR ZAWIADOMIENIA O ZMIANIE DANYCH WYBORCY LUB ZGONIE WYBORCY
WZÓR ZAWIADOMIENIA O ZMIANIE DANYCH WYBORCY LUB ZGONIE WYBORCY
Wójt Gminy/
Burmistrz/Prezydent
Miasta*
w ............... Wójt Gminy/Burmistrz/Prezydent Miasta*
Nr .............. w ....................................
W związku z art. 11 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 kwietnia 2001 r.
- Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do
Senatu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 46, poz. 499 i Nr
74, poz. 786) zawiadamiam, że wpisany/a do rejestru wyborców w
Waszej gminie/mieście na własny wniosek
Pan/Pani.......................................................
(nazwisko i imiona)
syn/córka .......................... ur. ......................
(imię ojca) (data urodzenia)
stale zamieszkały/a na terenie Waszej gminy /miasta
w .............................................................
(miejscowość i adres)
1) zmienił/a*:
- nazwisko na* ................................................
(nowe nazwisko)
- adres stałego zameldowania na* ..............................
(nowy adres)
2) zmarł/a* - akt zgonu nr .... sporządzony przez USC .........
Powyższe przekazuję w celu uwzględnienia w rejestrze wyborców.
...............................
pieczęć i podpis)
* Niepotrzebne skreślić.
ZAŁĄCZNIK Nr 6
WZÓR ZAWIADOMIENIA INFORMUJĄCEGO O OTRZYMANIU ZAWIADOMIENIA O UTRACIE PRAW WYBORCZYCH WYBORCY WPISANEGO DO REJESTRU WYBORCÓW W INNEJ GMINIE
WZÓR ZAWIADOMIENIA INFORMUJĄCEGO O OTRZYMANIU ZAWIADOMIENIA O UTRACIE PRAW WYBORCZYCH WYBORCY WPISANEGO DO REJESTRU WYBORCÓW W INNEJ GMINIE
Wójt Gminy/
Burmistrz/Prezydent
Miasta*
w ............... Wójt Gminy/Burmistrz/Prezydent Miasta*
Nr .............. w ....................................
Zawiadamiam, że w trybie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia
12 kwietnia 2001 r. - Ordynacja wyborcza do Sejmu
Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej
(Dz. U. Nr 46, poz. 499 i Nr 74, poz. 786) otrzymałem
zawiadomienie
.............................................................
(nazwa i siedziba sądu)
o utracie praw wyborczych przez wpisanego/ą na własny wniosek
do Waszego rejestru wyborców
Pana/Panią ....................................................
(nazwisko i imiona)
syna/córkę ........................ ur. .......................
(imię ojca) (data urodzenia)
stale zamieszkałego/ą na obszarze Waszej gminy/miasta
w .............................................................
(miejscowość i adres)
Powyższe przekazuję w celu uwzględnienia w rejestrze wyborców.
Zał.: kopia zawiadomienia sądu.
............................
(pieczęć i podpis)
* Niepotrzebne skreślić.
ZAŁĄCZNIK Nr 7
WZÓR WNIOSKU O UDOSTĘPNIENIE REJESTRU WYBORCÓW
WZÓR WNIOSKU O UDOSTĘPNIENIE REJESTRU WYBORCÓW
...............................
(nazwisko i imiona wnioskodawcy)
................................
(adres wnioskodawcy Wójt Gminy/Burmistrz/
- miejscowość, Prezydent Miasta*
w ...................
...........................
ulica, nr domu i nr lokalu)
WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE REJESTRU WYBORCÓW
Na podstawie art. 11 ust. 6 ustawy z dnia 12 kwietnia 2001 r.
- Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej
i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 46, poz. 499
i Nr 74, poz. 786) proszę o potwierdzenie, czy w rejestrze
wyborców figuruje Pani/Pan
...............................................................
(nazwisko i imię - imiona)
...............................................................
(adres zamieszkania)
...............................................................
(ewentualnie inne dane)
.............................
(podpis wnioskodawcy)
Wyjaśnienie:
Każdy może wnieść do wójta lub burmistrza (prezydenta miasta)
reklamację na nieprawidłowości w rejestrze wyborców,
a w szczególności w sprawie: pominięcia wyborcy w rejestrze,
wpisania do rejestru osoby, która nie ma prawa wybierania,
niewłaściwych danych o osobach wpisanych do rejestru, ujęciu
w rejestrze osoby, która nie zamieszkuje stale na obszarze
gminy. Reklamację wnosi się pisemnie lub ustnie do protokołu
(art. 15 ust. 1 i 2 Ordynacji wyborczej).
* Niepotrzebne skreślić.
- dodany przez § 1 rozporządzenia z dnia 11 marca 2002 r. (Dz.U.02.24.251) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 2 kwietnia 2002 r.
- uchylony przez § 1 rozporządzenia z dnia 30 kwietnia 2003 r. (Dz.U.03.74.673) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 2 maja 2003 r.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »