§ 3. - Rejestr podmiotów wykluczonych z możliwości otrzymania środków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.647 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 21 marca 2022 r.
§  3. 
1. 
Podstawą wpisu do rejestru jest zgłoszenie podmiotu podlegającego wpisowi do rejestru, zwane dalej "zgłoszeniem".
2. 
Wzór formularza zgłoszenia określa załącznik do rozporządzenia.
3. 
Właściwa instytucja zgłasza podmiot podlegający wpisowi do rejestru niezwłocznie po wystąpieniu przesłanki wykluczenia określonej w art. 207 ust. 4 pkt 1, 3 lub 4 ustawy.
4. 
Zgłoszenie zawiera oznaczenie właściwej instytucji dokonującej zgłoszenia, informacje, o których mowa w § 6 ust. 1, oraz podpis osoby uprawnionej do reprezentowania właściwej instytucji, z podaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji. W przypadku gdy prawo do reprezentowania właściwej instytucji wynika z upoważnienia, podpis jest dokonywany z klauzulą "z upoważnienia".
5. 
Jeżeli podmiot wykluczony nie posiada identyfikatora podatkowego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz. U. z 2022 r. poz. 166), zwanego dalej "identyfikatorem podatkowym", właściwa instytucja zgłasza podmiot oraz umieszcza w zgłoszeniu adnotację o tym braku.
6. 
Zgłoszenie sporządza się w formie dokumentu elektronicznego i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym i przesyła za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej.