§ 3. - Rejestr podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe lekarzy i lekarzy dentystów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2006.239.1739

Akt utracił moc
Wersja od: 22 grudnia 2006 r.
§  3. 
1. 
Występując o potwierdzenie spełnienia warunków prowadzenia kształcenia podyplomowego, o których mowa w art. 19 ust. 2 ustawy, organizator kształcenia przedkłada informacje dotyczące:
1)
organizatora kształcenia, w tym nazwę i adres siedziby albo imię, nazwisko i adres miejsca zamieszkania;
2)
formy organizacyjno-prawnej organizatora kształcenia;
3)
planowanego okresu i obszaru kraju, na którym przewidywane jest prowadzenie kształcenia;
4)
osób odpowiedzialnych za ustalenie planu kształcenia oraz ich kwalifikacji, w tym imię i nazwisko, posiadane stopnie naukowe lub tytuł naukowy i specjalizacje;
5)
planu kształcenia ustalonego przez osobę lub osoby, o których mowa w pkt 4, jako zadanie dydaktyczne do wykonywania w określonym czasie, obejmujące zakres wiedzy medycznej i umiejętności praktycznych związanych z wykonywaniem zawodu lekarza lub lekarza dentysty;
6)
osób stanowiących planowaną kadrę dydaktyczną o kwalifikacjach właściwych do realizacji formy kształcenia określonej planem kształcenia lub do nadzoru nad kształceniem prowadzonym w określonej formie, w tym imię i nazwisko, posiadane stopnie naukowe lub tytuł naukowy i specjalizacje;
7)
posiadanej bazy do realizacji programu kształcenia poprzez wskazanie pomieszczeń z wyposażeniem, dostosowanych do prowadzenia przewidywanych form dydaktyki, w których organizator kształcenia zamierza realizować kształcenie;
8)
wewnętrznego systemu oceny jakości kształcenia realizowanego w zakresie przewidywanych jego form;
9)
posiadanej bazy do udzielania świadczeń zdrowotnych objętych programem kształcenia, spełniającej wymogi określone w odrębnych przepisach, oraz osób posiadających uprawnienia i kwalifikacje do udzielania tych świadczeń.
2. 
W wystąpieniu, o którym mowa w ust. 1, zamieszcza się również imię i nazwisko, zajmowane stanowisko lub pełnioną funkcję przedstawiciela organizatora kształcenia, jego podpis oraz datę wystąpienia.
3. 
Przy określaniu w planie kształcenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 5:
1)
celu (celów) kształcenia - uwzględnia się podnoszenie kwalifikacji zawodowych lekarzy lub lekarzy dentystów w określonym zakresie danej dziedziny medycyny, w ramach doskonalenia zawodowego;
2)
przedmiotu i zakresu kształcenia - uwzględnia się wybrany zakres wiedzy lub umiejętności praktycznych w określonej dziedzinie medycyny wynikających z wiarygodnych danych naukowych;
3)
przewidywanej formy lub form kształcenia - uwzględnia się przepisy o sposobie realizacji obowiązku doskonalenia zawodowego lekarzy i lekarzy dentystów, w ramach przedmiotu i zakresu kształcenia;
4)
wymaganych kwalifikacji uczestników - uwzględnia się kwalifikacje, jakie powinni posiadać lekarze lub lekarze dentyści uczestniczący w planowanych formach kształcenia;
5)
sposobu (sposobów) weryfikacji wyników kształcenia - uwzględnia się przewidywaną, udokumentowaną formę sprawdzania wiedzy teoretycznej lub umiejętności praktycznych, nabytych przez lekarzy lub lekarzy dentystów uczestniczących w określonej formie kształcenia;
6)
sposobu potwierdzania uczestnictwa i ukończenia kształcenia - uwzględnia się udokumentowanie w formie pisemnej lub elektronicznej uczestnictwa i ukończenia przez lekarza lub lekarza dentystę określonej formy kształcenia.
4. 
W przypadku gdy przewidywaną formą kształcenia na odległość jest kurs, organizator kształcenia przedstawia informację, że spełnione są następujące warunki:
1)
uczestnikom kursu zapewnia się materiały dydaktyczne zawierające:
a)
treści kształcenia i pojęcia kluczowe dla danego zakresu kształcenia,
b)
wykaz materiałów źródłowych,
c)
instrukcje wspomagające kształcenie na poszczególnych jego etapach, w tym pytania i ćwiczenia pozwalające ocenić postęp w opanowaniu wiedzy i umiejętności;
2)
nadzór nad kształceniem prowadzony jest przez konsultanta, którego szczegółowy zakres obowiązków określa organizator kształcenia w regulaminie kształcenia;
3)
uczestnikom kursu przekazuje się informacje o:
a)
programie nauczania,
b)
warunkach korzystania ze wskazanych przez niego technik komunikacyjnych,
c)
terminach konsultacji indywidualnych i zbiorowych oraz sposobie kontaktowania się z konsultantem,
d)
terminach ćwiczeń praktycznych, jeżeli ich realizacja wynika z programu kształcenia,
e)
terminach, warunkach oraz formach sprawdzania wyników kształcenia,
f)
warunkach udostępniania do wglądu ocenionych form sprawdzających.
5. 
W przypadku gdy przewidywaną formą kształcenia na odległość jest program edukacyjny realizowany na podstawie zadań testowych, organizator kształcenia przedstawia informację, że spełnione są następujące warunki:
1)
zadania testowe są opracowane na podstawie szczegółowego programu kształcenia realizowanego jako opracowania autorskie przez osoby wchodzące w skład kadry dydaktycznej lub inne opracowania autorskie, w tym zagraniczne, rekomendowane przez te osoby, podane w formie pisemnej lub elektronicznej w sieci internetowej;
2)
zadania testowe są opracowane przez osoby będące specjalistami w dziedzinie, której zadania testowe dotyczą;
3)
stopień trudności większości zadań testowych objętych programem powinien pozwalać badać umiejętność osoby kształcącej się co najmniej w zakresie:
a)
kojarzenia dwóch, trzech faktów wyuczonych w przebiegu odbytego kształcenia,
b)
wyszukiwania różnych informacji znajdujących się w treści realizowanego programu kształcenia, pozwalających na zbudowanie konkretnej hipotezy;
4)
zadania testowe powinny zawierać co najmniej pięć odpowiedzi, w tym co najmniej jedną prawidłową;
5)
zadanie testowe opracowane przez osobę, o której mowa w pkt 2, oprócz treści, ewentualnie rysunku, i odpowiedzi powinno zawierać uzasadnienie, tytuł podręcznika lub publikacji, z których pochodzi, informacje służące do formułowania pytania, informacje o powiązaniu pytania z treścią programu kształcenia, określenie zadania edukacyjnego, zadania testowego, stopień trudności zadania, o którym mowa w pkt 3;
6)
program zawiera szczegółowe informacje o sposobie przesyłania odpowiedzi;
7)
program zawiera informację ustalającą maksymalny okres udzielania odpowiedzi.
6. 
W przypadku gdy przewidywaną formą kształcenia na odległość jest kształcenie z wykorzystaniem sieci internetowej z ograniczonym dostępem, organizator kształcenia przedstawia informację, że spełnia ona następujące warunki:
1)
jest wyposażona w system autoryzowanej rejestracji użytkowników, chroniący przed dostępem osób nieuprawnionych, zawierający następujące informacje:
a)
imię i nazwisko lekarza lub lekarza dentysty,
b)
numer prawa wykonywania zawodu lekarza lub lekarza dentysty,
c)
numer rejestracyjny,
d)
określenie specjalizacji;
2)
jest wyposażona w system szyfrowania;
3)
jest wyposażona w system umożliwiający administrowanie, śledzenie i raportowanie wszelkich działań związanych z edukacją internetową;
4)
posiada system kontroli dostępu użytkowników do treści poszczególnych programów edukacyjnych;
5)
baza programów edukacyjnych w wersji podstawowej uwzględnia następujące elementy szczegółowego programu kształcenia:
a)
treść programu edukacyjnego,
b)
streszczenie,
c)
prezentacje multimedialne,
d)
spis literatury obowiązkowej i uzupełniającej,
e)
forum dyskusyjne lub inną formę dostępu do osoby prowadzącej kształcenie,
f)
repetytorium,
g)
testowy sprawdzian nabytej wiedzy spełniający warunki określone w ust. 5.