Rozdział 2 - BADANIE ZDOLNOŚCI STATKÓW POWIETRZNYCH DO LOTU. - Rejestr państwowy statków powietrznych, sposób ich rejestracji, badanie zdolności do lotu, oraz tryb wydawania dokumentów i ksiąg pokładowych tych statków, system znaczenia statków powietrznych i umieszczania znaków na nich oraz zakładanie i prowadzenie ksiąg pokładowych.
Dz.U.1932.69.635
Akt utracił mocRozdział II.
BADANIE ZDOLNOŚCI STATKÓW POWIETRZNYCH DO LOTU.
BADANIE ZDOLNOŚCI STATKÓW POWIETRZNYCH DO LOTU.
Postanowienia ogólne.
Postanowienia ogólne.
Instytucje te dokonują badania zdolności statków powietrznych do lotu i nadzoru technicznego nad temi statkami na podstawie obowiązujących Polskę w tej sprawie przepisów międzynarodowych, jak również na podstawie przepisów wydawanych przez Ministra Komunikacji w porozumieniu z Ministrami Spraw Wojskowych, Spraw Wewnętrznych oraz Przemysłu i Handlu.
Przedstawiciele ci mają prawo brać udział w badaniach i próbach dokonywanych ze statkiem powietrznym.
Badanie pierwowzorów.
Badanie pierwowzorów.
W orzeczeniu tem powinny być wyszczególnione:
Orzeczenie to oraz dołączone do niego rysunki i dane techniczne stanowią dokumenty pierwowzoru statku powietrznego.
Na podstawie tych dokumentów Ministerstwo Komunikacji wpisuje dany pierwowzór do prowadzonego przez siebie rejestru pierwowzorów statków powietrznych.
Badanie statków powietrznych seryjnych.
Badanie statków powietrznych seryjnych.
W orzeczeniu tem powinny być wyszczególnione wszelkie dane niezbędne dla wpisania statku do rejestru państwowego statków powietrznych oraz wypełnienia dokumentów i ksiąg pokładowych statku.