Rozdział 1 - Księgi rejestrowe - Rejestr okrętowy.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1996.141.659

Akt utracił moc
Wersja od: 6 grudnia 1996 r.

Rozdział  1

Księgi rejestrowe

§  11.
1.
Księgę rejestrową prowadzi się oddzielnie dla każdego statku i każdego statku w budowie.
2.
Księga rejestrowa może składać się z więcej niż jednego tomu.
§  12.
1.
Na pierwszej stronie księgi rejestrowej zamieszcza się:
1)
nazwę izby morskiej prowadzącej rejestr,
2)
odpowiednią nazwę rodzaju rejestru, tj. "Rejestr okrętowy stały", "Rejestr okrętowy tymczasowy" lub "Rejestr okrętowy statków w budowie",
3)
numer rejestrowy księgi, stanowiący równocześnie numer rejestrowy statku lub statku w budowie,
4)
numer tomu księgi rejestrowej, jeżeli składa się ona z więcej niż jednego tomu,
5)
oznaczenie identyfikacyjne lub nazwę statku w budowie.
2.
Numer rejestrowy tworzą: litery RO, pierwsza litera nazwy siedziby izby morskiej prowadzącej rejestr, umieszczona w nawiasie litera S, T lub B oznaczająca rodzaj rejestru oraz kolejny numer repertorium ksiąg rejestrowych
§  13.
1.
Na pierwszej stronie księgi rejestrowej zamieszcza się także wzmianki o:
1)
zamknięciu księgi,
2)
zmianie właściwości izby morskiej do prowadzenia rejestru,
3)
złożeniu księgi do archiwum.
2.
Na ostatniej stronie tomu księgi zamieszcza się wzmiankę stwierdzającą ilość ponumerowanych i przesznurowanych stron. Końce sznurka przymocowuje się trwale i opatruje pieczęcią izby morskiej.
3.
Wzmianki, o których mowa w ust. 1 i 2, podpisują przewodniczący izby morskiej i sekretarz, podając równocześnie datę sporządzenia wzmianki.
§  14.
1.
Zamknięcie księgi rejestrowej następuje w razie wykreślenia statku z rejestru.
2.
Zamknięcia księgi dokonuje się przez zamieszczenie wzmianki o zamknięciu na pierwszej stronie księgi i przekreślenie czerwonymi liniami na krzyż wszystkich stron księgi. W treści wzmianki wskazuje się podstawę zamknięcia księgi.
3.
Księgę zamkniętą składa się do archiwum izby morskiej.
4.
O złożeniu księgi do archiwum sekretarz czyni wzmiankę w aktach rejestrowych.
§  15.
1.
W razie zmiany właściwości izby morskiej do prowadzenia rejestru, należy księgę rejestrową i akta rejestrowe przekazać tej izbie.
2.
Izba morska, która stała się właściwa do prowadzenia rejestru, oznacza stronę tytułową księgi zgodnie z nowymi danymi, ujmując dotychczasowe dane ulegające zmianie w nawias poprzedzony wyrazem "dawniej", i zawiadamia o zmianie właściwości osoby zainteresowane.
§  16.
Wzmianki w księgach rejestrowych sporządza sekretarz, a podpisuje przewodniczący izby morskiej.