§ 2. - Rejestr gmin, na których obszarze są używane nazwy w języku mniejszości, wzory wniosków o wpisanie do tego Rejestru oraz o ustalenie dodatkowej nazwy miejscowości lub obiektu fizjograficznego w języku mniejszości narodowej lub etnicznej albo w języku regionalnym.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2014.1486 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 30 października 2014 r.
§ 2.
1.
Rejestr gmin prowadzony jest w formie elektronicznej.2.
Rejestr gmin składa się z:1)
Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy ulic;2)
Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy miejscowości i obiektów fizjograficznych.3.
Każdej gminie wpisywanej do Rejestru gmin przypisuje się kolejny numer w Rejestrze, rozpoczynający się od symbolu odpowiednio: "NU/nn" dla gmin wpisywanych do Rejestru, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, oraz "NM/nn" dla gmin wpisywanych do Rejestru, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, gdzie "nn" oznacza kolejny numer pozycji w danym Rejestrze.4.
W Rejestrze, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, informacje są wprowadzane odrębnie dla każdej gminy i obejmują:1)
numer pozycji, pod jaką wpisywana jest gmina;2)
nazwę województwa, na którego obszarze znajduje się gmina;3)
nazwę powiatu, na którego obszarze znajduje się gmina;4)
nazwę gminy;5)
ogólną liczbę mieszkańców gminy;6)
ustaloną na podstawie wyników ostatniego spisu powszechnego liczbę mieszkańców gminy należących do mniejszości narodowej lub etnicznej, w języku której są proponowane dodatkowe nazwy, albo liczbę mieszkańców gminy posługujących się językiem regionalnym;7)
datę podjęcia oraz numer uchwały rady gminy w sprawie nadania dodatkowych nazw ulic;8)
datę podjęcia oraz numer uchwały rady gminy w sprawie złożenia wniosku o wpisanie gminy do Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy;9)
datę wpisania gminy do Rejestru gmin.5.
W Rejestrze, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, informacje są wprowadzane odrębnie dla każdej dodatkowej nazwy miejscowości lub obiektu fizjograficznego. Każdej dodatkowej nazwie przypisuje się numer składający się z numeru gminy, o którym mowa w ust. 3, oraz numeru pozycji, wynikającej z kolejności ustalania dodatkowych nazw w danej gminie.6.
Zakres informacji wprowadzanych do Rejestru, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, obejmuje:1)
numer przypisany dodatkowej nazwie miejscowości lub obiektu fizjograficznego;1a)
identyfikator Państwowego Rejestru Nazw Geograficznych;2)
nazwę województwa, na którego obszarze znajduje się gmina;3)
nazwę powiatu, na którego obszarze znajduje się gmina;4)
nazwę gminy;5)
datę podjęcia oraz numer uchwały rady gminy w sprawie złożenia wniosku o wpisanie gminy do Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy;6)
oznaczenie rodzaju nazwy (nazwa miejscowości, nazwa obiektu fizjograficznego);7)
ogólną liczbę mieszkańców gminy;8)
ustaloną na podstawie wyników ostatniego spisu powszechnego liczbę mieszkańców gminy należących do mniejszości narodowej lub etnicznej, w języku której są proponowane dodatkowe nazwy, albo liczbę mieszkańców gminy posługujących się językiem regionalnym;9)
w przypadku miejscowości zamieszkanej - liczbę mieszkańców tej miejscowości biorących udział w konsultacjach oraz liczbę mieszkańców miejscowości biorących udział w konsultacjach, którzy opowiedzieli się za wprowadzeniem dodatkowej nazwy miejscowości;10)
urzędową nazwę miejscowości lub obiektu fizjograficznego;11)
dodatkową nazwę miejscowości lub obiektu fizjograficznego, zapisaną w języku mniejszości;11a)
język, w którym została ustalona dodatkowa nazwa;12)
adnotacje dotyczące opinii:a)
zarządów województw, na których terenie znajduje się obiekt fizjograficzny, dla którego ustalana jest dodatkowa nazwa w języku mniejszości lub w języku regionalnym,b)
wojewody,c)
Komisji Nazw Miejscowości i Obiektów Fizjograficznych;13)
datę wpisu dodatkowej nazwy miejscowości lub obiektu fizjograficznego do Rejestru gmin;14)
datę wykreślenia dodatkowej nazwy miejscowości lub obiektu fizjograficznego z Rejestru gmin.